Finał tegorocznej, piątej z kolei, edycji Konkursu Kampania Społeczna Roku 2012 zbliża się wielkimi krokami. W tym roku po raz pierwszy mieszkańcy Warszawy będą mogli obejrzeć najciekawsze kampanie. Prezentacja wyselekcjonowanych projektów zrealizowanych w ubiegłym roku odbędzie się 25 kwietnia w Niespodzianka Cafe.
Z roku na rok w Polsce realizowanych jest coraz więcej kampanii społecznych. Tylko w ubiegłym roku pojawiło się przeszło 100 kampanii, które zwracały na siebie uwagę, nie tylko ze względu na poruszane problemy, których dotyczą, ale także na niecodzienne i innowacyjne formy, w jakich zostały stworzone.
Zarówno sam konkurs, jak i towarzysząca jemu emisja nominowanych realizacji, stanowią świetną okazję do zapoznania się z dynamicznym rozwojem marketingu społecznego w Polsce i na świecie.
Prezentacja nominowanych kampanii, towarzysząca gali wręczenia nagród, rozpocznie się 25 kwietnia o godzinie 19:00 w nowej warszawskiej klubokawiarni Niespodzianka przy Marszałkowskiej 7. W tym samym czasie w znajdującym się naprzeciw TR Warszawa będzie miała miejsce gala wręczenia nagród dla zwycięzców konkursu Kampania Społeczna Roku 2012.
Wstęp na imprezę wolny. Poza nagrodzonymi kampaniami, będzie można zobaczyć także różne kontrowersyjne, intrygujące i mrożące krew w żyłach kampanie, publikowane wcześniej na portalu kampaniespoleczne.pl.
Do tegorocznego konkursu zgłoszone zostały aż 103 kampanie o ściśle społecznym charakterze, zrealizowane w ubiegłym roku przez instytucje rządowe, firmy komercyjne, organizacje pozarządowe, agencje PR oraz osoby prywatne. Gorąco debatujące jury, składające się ze specjalistów w dziedzinie marketingu, reklamy i PR, wyłoniło 28 kampanii sklasyfikowanych w 7 poszczególnych kategoriach:
– Kampanie organizacji pozarządowych
– Kampanie instytucji publicznych
– Kampanie lokalne
– Kampanie o tematyce zdrowotnej
– Kampanie firm i fundacji firm
– Marketing Zaangażowany Społecznie (CRM)
– Akcje zaangażowane społecznie
Na dodatkową uwagę zasługuje nowo powstała kategoria „Świat”, w której międzynarodowi jurorzy poddadzą ocenie 10 najpopularniejszych kampanii portalu KampanieSpołeczne.pl. Najbardziej interesującą kampanię w kategorii „Akcje zaangażowane społecznie” wyłonili internauci, oddając swoje głosy na poszczególne realizacje.
Patronat honorowy nad konkursem objęła małżonka prezydenta RP Pani Anna Komorowska, zaś partnerem strategicznym zostało Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.
Pozostali organizatorzy, partnerzy i patroni medialni: kampaniespoleczne.pl, PRoto.pl, Fundacja Komunikacji Społecznej, PGNIG, małżonka prezydenta RP Pani Anna Komorowska, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, ZFPR, SAR, IAA, CCIFP, TVP2, BRIEF, TOK FM, odpowiedzialnybiznes.pl, marketingowiec.pl, csrinfo.org, ngo.pl, CR Navigator, ngo.pl, marketerplus.pl.
Dodatkowe informacje: kampaniespoleczne.pl lub na stronie.