Z początkiem września rusza kolejna edycja Superbrands, projektu nagradzającego liderów wśród marek konsumenckich i biznesowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom laureatów, organizatorzy zapraszają do współpracy najlepszych ekspertów w dziedzinie marketingu. W tym roku partnerem badawczym projektu została firma ARC Rynek i Opinia, która przygotuje badanie rynkowe on-line na próbie 15 000 respondentów. Konsumenci oceniać będą znajomość marek oraz wskazywać, czy poleciliby je innym. Odpowiedzą także na pytanie otwarte o rolę, jaką w ich życiu odgrywa marka. Łącznie pod ocenę poddanych zostanie prawie 1900 marek a konsumenci będą mieli możliwość nominowania dodatkowych.
Marki obdarzone największym uznaniem badanych zostaną następnie ocenione przez Radę Marek, w skład której wchodzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR.
„W nowej edycji większa uwaga zostanie poświęcona markom biznesowym. Rada Marek podczas specjalnych obrad wybierze najsilniejsze marki biznesowe, które zostaną wyróżnione tytułem Business Superbrands. Marki działające w sektorze B2B oraz marki korporacyjne są coraz częściej bardzo konsekwentnie i świadomie budowane, dlatego też stworzyliśmy nową metodologię Business Superbrands, dzięki której będziemy mogli wyselekcjonować te, które radzą sobie najlepiej” – mówi Monika Kowalewska, dyrektor projektu.
Wyniki Superbrands oraz Business Superbrands zostaną ogłoszone w listopadzie. Wtedy też poznamy zwycięzców w poszczególnych kategoriach.
Tegorocznej edycji towarzyszy całoroczny cykl warsztatów przywództwa marketingowego, skierowany do profesjonalistów pracujących na sukces rynkowy marek. Program Brand Leaders został opracowany we współpracy z firmą szkoleniowo-doradczą Lidermatic oraz grupą partnerów branży marketingowej. Cykl ruszy pod koniec października.
Superbrands 2013/2014 zakończy jubileuszowa gala z okazji 10-lecia projektu w Polsce.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.