Wykłady światowych specjalistów z branży kreatywnej i finał konkursu Golden Drum – to wszystko czeka na uczestników festiwalu o tej samej nazwie, który po raz 20. odbędzie się w słoweńskim Portorożu.
Tegoroczna edycja festiwalu potrwa od 9 do 11 października. W jego trakcie Simon Schwaighofer, szef kreatywnego zespołu Red Bulla, opowie o projektach swojej firmy, m.in. o kulisach projektu Red Bull Stratos. Wśród zaproszonych prelegentów znalazł się także nowojorski grafik Simon Schwaighofer, projektant okładek albumów Rolling Stones, Lou Reeda, Davida Byrne’a oraz publikacji Muzeum Guggenheima. W Portorożu dołączą do nich m.in. Folker Wrage – regionalny dyrektor kreatywny agencji McCann, Christian Mix-Linzer, który tworzył ścieżki dźwiękowe do reklam Audi, Porsche, EBay, Google, Orange i McDonalds oraz Donald Gunn, autor Gunn Report.
W trakcie festiwalu zostaną także rozdane nagrody Golder Drum, dla najlepszych kampanii z Europy Środkowej i Wschodniej. W tym roku można także wziąć udział w konkursie dla młodych talentów – Publicis Drum Award. Autorzy najlepszych prac, przygotowanych podczas 3 dni festiwalu na zadany temat, otrzymają 5 tys. euro.