sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościZgłoś raport społeczny!

Zgłoś raport społeczny!

Z opublikowanych we wrześniu wyników badania Barometr CSR wynika, że 42 proc. konsumentów uważa, że zadaniem firmy jest nie tylko zarabianie pieniędzy, lecz także działania prospołeczne. Jak je zweryfikować? Pomóc może analiza publikowanych przez przedsiębiorstwo raportów społecznych i zrównoważonego rozwoju. Najlepsze z nich zostają wyróżnione w konkursie „Raporty Społeczne”, który właśnie wystartował.

Warto wiedzieć, warto sprawdzać

16 kwietnia 2013 r. Komisja Europejska wystąpiła z wnioskiem o oficjalne regulacje zobowiązujące firmy do ujawniania informacji o swojej polityce w zakresie środowiska, informacje związane ze sprawami społecznymi i pracowniczymi z poszanowaniem praw człowieka i ze zwalczaniem korupcji.

„Raportowanie społeczne to ważny element odpowiedzialności biznesu. Dzięki dostępowi do raportów społecznych każdy z nas może świadomie podejmować decyzje, jakie produkty kupować, z jakich usług korzystać, gdzie składać CV. Taka wiedza pomaga w ocenie, jaki wpływ największe firmy wywierają na środowisko i jakie są społeczne skutki ich działań. Liderzy CSR-u w Polsce publikują raporty społeczne już od dawna. Co roku zachęcamy kolejne firmy do przyłączenia się do tego światowego trendu i udziału w konkursie Raporty Społeczne” – komentuje Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Warto raportować

Publikowanie raportów społecznych w Polsce to wciąż dobra wola organizacji. Jednak zaczynają one dostrzegać korzyści z przygotowywania takich sprawozdań. Należy zaliczyć do nich: uporządkowanie procesów wewnętrznych w organizacji, budowanie jej transparentności, zdobywanie potrzebnych informacji na temat jej postrzegania przez interesariuszy, uskutecznienie procesów zarządzania ryzykiem.

Mimo że to głównie sektor prywatny wydaje raporty społeczne, odpowiedzialność społeczna i środowiskowa powinna dotyczy każdego typu organizacji. W tym roku we wrześniu ukazał się pierwszy w Polsce raport społeczny organizacji pozarządowej. Opublikowany został przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i obejmuje lata 2011-2012.

Zgłoś raport społeczny swojej organizacji

Na stronie znajdują się potrzebne informacje dotyczące udziału w konkursie „Raporty Społeczne” dla organizacji, które wydały raport społeczny za rok 2012. Zgłoszeń można dokonywać do 28 października br. W dniach 8-25 listopada br. internauci będą mogli głosować na najlepszy raport. Zaś 3 grudnia br. podczas konferencji nastąpi ogłoszenie wyników konkursu.

Patroni medialni: PRoto.pl, Dziennik Gazeta Prawna, Miesięcznik Gospodarczy Nowy Przemysł, Bankier.pl, eGospodarka.pl, Euractiv.pl, wnp.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj