10 kwietnia, w godz. 10.00 – 18.00, w sali 306 budynku CIUW (kampus główny UW), odbędzie się ogólnopolska konferencja naukowa pt. „Dylematy etyczne w public relations i dziennikarstwie”. Wydarzenie, w którym wystąpi niemal 20 prelegentów, a także liczni przedstawiciele branży PR i mediów, zainicjuje dyskusję na temat roli i wizerunku public relations w Polsce – także w kontekście wzbudzanych kontrowersji.
Konferencję podzielono na 4 sesje tematyczne. Na każdą z nich wstęp jest wolny i bezpłatny. Wystarczy się zarejestrować tutaj
Pierwsza część, „Spojrzenie na fundamenty – etyka PR w perspektywie makro” zbuduje podstawę do dalszej polemiki, prezentując zagadnienia poświęcone relacjom między skutecznym public relations, moralnością, a maksymalizacją zysków. Także tutaj prof. dr hab. Jerzy Olędzki (Uniwersytet Warszawski) przedstawi najnowsze badania Gfk Polonia na temat społecznego wizerunku PR w kraju.
W drugim bloku pt. „Realia i wartości w public relations i dziennikarstwie” prelegenci skoncentrują się na faktycznych przypadkach łączących PR, media i etykę: np. prof. dr hab. Wojciech Furman (Uniwersytet Rzeszowski) omówi case study poświęcony agencji MDI, a ks. dr Józef Kloch i dr Monika Przybysz (Uniwersytet Kard. S. Wyszyńskiego) przeanalizują etykę w PR i dziennikarstwie wobec problematyki pedofilii w polskim Kościele katolickim.
Trzeci blok, „Standardy na uwięzi – profesjonalizm w mediach i public relations”, odniesie się do prawnych i kodeksowych ograniczeń zawodu PR-owca, jak również wskaże rolę edukacji w przygotowaniu do moralnego wykonywania tego zawodu. Przedstawi także konkretne przykłady działań branży PR, które wykraczają poza normy kodeksowe.
Sesja czwarta, „Czyste Informacje”, to panel dyskusyjny organizowany przez Związek Firm Public Relations. Poprowadzą go Norbert Ofmański (prezes ZFPR) i Rafał Szymczak (współautor projektu „Czyste Informacje”). Swój udział w nim zadeklarowali już praktycy: sygnatariusze „Deklaracji o przeciwdziałaniu ukrytej reklamie”.
„Chcemy, aby nasza konferencja stała się punktem wyjścia do dalszej dyskusji na temat kondycji polskiego PR” – mówi prof. Jerzy Olędzki, pomysłodawca i inicjator spotkania. „Jak się przecież okazuje, branża, która ma się troszczyć o reputację klientów, ma kłopoty z własną reputacją. Swoje dokładają tutaj media, które dość jednoznacznie odnoszą się do PR-owców i ich pracy. To zaś skutkuje pejoratywnym wizerunkiem całego sektora. Chcemy więc zastanowić się nad przyczynami tego stanu rzeczy i nazwać je po imieniu, bez owijania w bawełnę. Zdajemy sobie sprawę z kontrowersji, jakie możemy wywołać, ale wydaje nam się, że minął czas ogólników. Teraz pora na szczegóły” – dodaje.
Wydarzenie, organizowane przez Instytut Dziennikarstwa WDiNP UW, Zakład Marketingu Medialnego i Public Relations ID WDiNP UW oraz Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej, wspierają także patroni: Związek Firm Public Relations i portal branżowy PRoto.pl.
Więcej informacji udzielają:
Dr Łukasz Przybysz, 22 826 83 47, lukasz.przybysz@id.uw.edu.pl
Dr Anna Jupowicz-Ginalska, 508 161 235, a.ginalska@uw.edu.pl
10 KWIETNIA 2014, UNIWERSYTET WARSZAWSKI, UL. KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE 26/28
MIEJSCE OBRAD: KAMPUS GŁÓWNY UW, BUDYNEK CIUW, III PIĘTRO, SALA 306
Program konferencji