Konferencja naukowa pt. „Dylematy etyczne w public relations i dziennikarstwie” już za nami. W wydarzeniu wzięli udział liczni przedstawiciele świata nauki oraz praktycy reprezentujący zarówno świat mediów, jak i PR.
Zgromadzeni goście dyskutowali na temat kondycji współczesnych mediów oraz public relations, poruszali także kwestie dotyczące etyki w komunikacji – analizowanej w kontekście teoretycznym, ale i czysto warsztatowym. Zastanawiali się także nad wizerunkiem branży PR w kraju (stosowne wyniki badań, przeprowadzonych przez GfK Polonia, omówił prof. Jerzy Olędzki).
Sporą atencją uczestników cieszył się panel dyskusyjny, zorganizowany przez Związek Firm Public Relations. Wzięli w nim udział m.in. Norbert Ofmański (prezes ZFPR), Rafał Szymczak (współautor projektu „Czyste Informacje”) i przedstawiciele sygnatariuszy „Deklaracji o przeciwdziałaniu ukrytej reklamie”. Ta część konferencji zakończyła się intensywną dyskusją, skupiającą się na dwutorowym – bo akademickim oraz praktycznym – podejściu do polskiego PR.
Organizatorzy konferencji zauważają potrzebę nieustannego wsparcia wszelakich proetycznych działań w branży komunikacyjnej. Tylko to umożliwi wypracowanie aktualnych, wspólnych standardów, które byłyby akceptowane i przestrzegane przez podmioty kreujące wizerunek lub/i reputację współczesnego biznesu i nie tylko.
Konferencja odbyła się w Instytucie Dziennikarstwa WDiNP UW. PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.
Sprawdź moduł kursu internetowego Akademii PRoto – Etyka w PR