środa, 20 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościV Forum Marketingu Komunikacji i Public Relations w Ochronie Zdrowia już za...

V Forum Marketingu Komunikacji i Public Relations w Ochronie Zdrowia już za nami

W dniach 18-19 września w Warszawie odbyła się już piąta edycja Forum Marketingu Komunikacji i Public Relations w Ochronie Zdrowia. Tematy poruszane podczas konferencji to m.in.: „Strategie. Najlepsze praktyki PR i marketingu medycznego stosowane przez liderów rynku ochrony zdrowia. Przegląd case-studies”, „Współpracuj”, czyli jak placówki medyczne współpracują z samorządem lokalnym, oraz „Nowości w PR medycznym”.

Pierwszy panel dotyczący najlepszych praktyk PR i marketingu medycznego został otwarty prezentacją Małgorzaty Rygiel, kierownika Biura Marketingu i Edukacji w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II. Rygiel w swoim wystąpieniu przedstawiła krok po kroku projekty edukacyjne dla pacjentów i ich rodzin praktykowane przez krakowski szpital. Drugim wystąpieniem tego panelu była prezentacja Krzysztofa Macha, eksperta Pracodawców RP z Kliniki OKULUS, który opowiadał o działaniach CSR stosowanych w praktyce i na przykładach własnej placówki wyjaśniał, czy się to opłaca. Ostatnią prezentacją była wypowiedź Jana Czeczota, wiceprezesa Zarządu Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej STOMOZ.

Po przerwie rozpoczął się drugi panel „Współpracuj” z zakresu współpracy placówek medycznych z samorządami lokalnymi. Mówcą był Marcin Szulwiński, prezes zarządu Grupy Nowy Szpital, który tłumaczył zgromadzonym, na czym polega istota współpracy z ochroną zdrowia oraz o działaniach wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowotnej: „Organami założycielskimi placówek medycznych są samorządy. To one odpowiadają za prowadzenie szpitali. Odpowiadają m.in. za opracowywanie i realizację planów działania oraz ich monitorowanie w zakresie promocji zdrowotnej”.

Panel o „nowościach w PR medycznym” został z kolei bardzo klarownie przestawiony przez Dorotę Sawicz, Dyrektora Personalnego, oraz Marzenę Kowalską, Dyrektora Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej z Grupy Lux Med. Obie panie przestawiły zagadnienie employer brandingu w firmie medycznej, czyli angażującej komunikacji w zarządzaniu kadrami, w oparciu o własne doświadczenia Grupy Lux Med.

Podczas swojego wystąpienia, Sawicz podkreślała rolę pacjenta oraz pracowników w strategii firmy: „Pacjent jest dla nas najważniejszy, a nasze relacje z nim są kluczowe dla rozwoju firmy. Chcemy, aby ludzie czuli się z nami stabilnie. Jeśli chodzi o pracowników, poświęcamy się wewnętrznym działaniom komunikacyjnym, by budować coraz lepsze relacje z naszym personelem. W tym celu tworzymy różne projekty wewnętrzne, by dać im możliwość rozwoju, np. organizujemy rekrutacje wewnętrzne oraz system szkoleń, umożliwiając pracownikom różne ścieżki rozwoju”.

Redakcja PRoto.pl była patronem medialnym konferencji. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj