W dniach 18-19 września w Warszawie odbyła się już piąta edycja Forum Marketingu Komunikacji i Public Relations w Ochronie Zdrowia. Tematy poruszane podczas konferencji to m.in.: „Strategie. Najlepsze praktyki PR i marketingu medycznego stosowane przez liderów rynku ochrony zdrowia. Przegląd case-studies”, „Współpracuj”, czyli jak placówki medyczne współpracują z samorządem lokalnym, oraz „Nowości w PR medycznym”.
Pierwszy panel dotyczący najlepszych praktyk PR i marketingu medycznego został otwarty prezentacją Małgorzaty Rygiel, kierownika Biura Marketingu i Edukacji w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II. Rygiel w swoim wystąpieniu przedstawiła krok po kroku projekty edukacyjne dla pacjentów i ich rodzin praktykowane przez krakowski szpital. Drugim wystąpieniem tego panelu była prezentacja Krzysztofa Macha, eksperta Pracodawców RP z Kliniki OKULUS, który opowiadał o działaniach CSR stosowanych w praktyce i na przykładach własnej placówki wyjaśniał, czy się to opłaca. Ostatnią prezentacją była wypowiedź Jana Czeczota, wiceprezesa Zarządu Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej STOMOZ.
Po przerwie rozpoczął się drugi panel „Współpracuj” z zakresu współpracy placówek medycznych z samorządami lokalnymi. Mówcą był Marcin Szulwiński, prezes zarządu Grupy Nowy Szpital, który tłumaczył zgromadzonym, na czym polega istota współpracy z ochroną zdrowia oraz o działaniach wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowotnej: „Organami założycielskimi placówek medycznych są samorządy. To one odpowiadają za prowadzenie szpitali. Odpowiadają m.in. za opracowywanie i realizację planów działania oraz ich monitorowanie w zakresie promocji zdrowotnej”.
Panel o „nowościach w PR medycznym” został z kolei bardzo klarownie przestawiony przez Dorotę Sawicz, Dyrektora Personalnego, oraz Marzenę Kowalską, Dyrektora Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej z Grupy Lux Med. Obie panie przestawiły zagadnienie employer brandingu w firmie medycznej, czyli angażującej komunikacji w zarządzaniu kadrami, w oparciu o własne doświadczenia Grupy Lux Med.
Podczas swojego wystąpienia, Sawicz podkreślała rolę pacjenta oraz pracowników w strategii firmy: „Pacjent jest dla nas najważniejszy, a nasze relacje z nim są kluczowe dla rozwoju firmy. Chcemy, aby ludzie czuli się z nami stabilnie. Jeśli chodzi o pracowników, poświęcamy się wewnętrznym działaniom komunikacyjnym, by budować coraz lepsze relacje z naszym personelem. W tym celu tworzymy różne projekty wewnętrzne, by dać im możliwość rozwoju, np. organizujemy rekrutacje wewnętrzne oraz system szkoleń, umożliwiając pracownikom różne ścieżki rozwoju”.
Redakcja PRoto.pl była patronem medialnym konferencji. (kd)