Statuetki trafiły w ręce przedstawicieli 32 marek na rynku. Nagrodę Honorową otrzymał kompozytor Krzysztof Penderecki.
W ubiegłych latach Nagroda Honorowa Superbrands trafiała m.in. w ręce polityków: Lecha Wałęsy (jako najsilniejsza polska marka w świecie), Leszek Balcerowicza (za Plan Balcerowicza, dzięki któremu krajowe marki mogą skutecznie konkurować z markami międzynarodowymi) i Jerzego Buzka; społeczników (w 2012 roku statuetkę otrzymała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy), a ostatnio sportowców: Agnieszki Radwańskiej i Roberta Lewandowskiego (za promowanie wizerunku nowoczesnej marki Polski za granicą).
Po raz szósty w historii Superbrands w Polsce przyznana została nagroda Culture.pl Superbrands, ustanowiona przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska z myślą o twórcach i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą. Spośród nominacji zgłoszonych przez ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza oraz redakcję portalu Culture.pl, laureatów wyłoniła kapituła złożona z dziennikarzy z redakcji kultury dzienników i tygodników opinii: „Wprost”, „Do Rzeczy”, „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, Gazety Wyborczej, W Sieci i Rzeczpospolitej oraz dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza i wyłącznego przedstawiciela The Superbrands Ltd. w Polsce.
Jarosław Suchan, Dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi. Foto Wrońscy
Nagrodę z rąk Krzysztofa Olendzkiego, dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, odebrali Lech Majewski oraz w imieniu Muzeum Sztuki w Łodzi, dyrektor Jarosław Suchan.
Kapituła nagrody doceniła Muzeum Sztuki w Łodzi za ciekawy program wystawienniczy i stworzenie miejsca, w którym publiczność może zaznajamiać się z najbardziej aktualnymi koncepcjami artystycznymi sztuki współczesnej. Kapituła doceniła pomysł i organizację wydarzeń związanych z obchodami stulecia ruchu awangardowego w Polsce oraz ambitną, szeroką i skuteczną promocję na świecie dzieł Władysława Strzemińskiego i Katarzyny Kobro, a także przywrócenie historycznego kształtu Sali Neoplastycznej zaprojektowanej przez Władysława Strzemińskiego i otworzenie jej na dzieła współczesnych twórców.
Fot. Wrońscy
Nazwisko Lecha Majewskiego to światowa marka – czytamy w uzasadnieniu kapituły.
Filmy Lecha Majewskiego pokazywane były na wielu festiwalach m.in. w Wenecji, Berlinie, Cannes, Rzymie i w Nowym Jorku. Jego wideoarty prezentowane były w wielu prestiżowych muzeach i galeriach świata, na czele z nowojorskim Museum of Modern Art, które zorganizowało indywidualną wystawę retrospektywną artysty.
Wręczenie nagrody Culture.pl Superbrands poprzedził koncert zespołu Vołosi. Statuetki Superbrands 2016/17 dla najsilniejszych marek w Polsce odebrali przedstawiciele marek:
Apart, Atlas, Bosch, Cisowianka, DDP, Factory, Fotojoker, Kaufland, Krakus, Lego, Levi’s, Lidl, M1, Martini, Medicover, National Geographic, Onet, Pampers, PKP Intercity, Porcelana Ćmielów, Porta Drzwi, Siemens, Volkswagen, Wirtualna Polska, Zelmer.
Nagrody Created in Poland Superbrands 2016/17 dla najsilniejszych marek stworzonych w Polsce trafiły w ręce reprezentantów: Apart, Atlas, Cisowianka, DOZ, Jedynka, Kinga Pienińska, Krakus, Loyd, M1, Medicover, Mokate, Natura, Onet, PKP Intercity, Porcelana Ćmielów, Porcelana Chodzież, Porta Drzwi, Wirtualna Polska, Zelmer.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.
Zdjęcie główne: Elżbieta i Krzysztof Pendereccy. Foto Wrońscy