W tegorocznej edycji konkursu jurorzy do nagrody Kampania Społeczna Roku 2016 nominowali 56 kampanii. Lista zwycięzców zostanie ogłoszona podczas gali 3 lipca 2017 roku.
Do IX edycji konkursu wpłynęło 70 zgłoszeń w 12 kategoriach. Nadesłane kampanie były realizowane przez firmy, instytucje rządowe, organizacje pozarządowe, agencje reklamowe oraz PR-owe, a także osoby prywatne.
Najlepszą kampanię zagraniczną w kategorii „Świat” wybierze międzynarodowe Jury. Nominowane kampanie w kategorii „Akcje Zaangażowane Społecznie” na etapie preselekcji wybierali internauci za pośrednictwem portalu kampaniespoleczne.pl. Nagrodę w tej kategorii w tym roku wręczy aktywista społeczny Włodek Dembowski vel. PAPRODZIAD.
Wśród kampanii nadesłanych przez osoby prywatne popularne były kampanie propagujące ideę freeganizmu, akcje zwracające uwagę na marnotrawstwo żywności w dzisiejszym świecie, jak np. „Karmienie biednych” i „JEST AKCJA – Nie wyrzucamy jedzenia”. W tegorocznej edycji konkursu nominowane zostały także kampanie „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!”, zachęcająca do czytania oraz „SYMBOL – Upamiętniaj godnie”, poruszająca problem nadużywania symboli narodowych.
Pełną listę nominowanych można znaleźć na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.