Organizatorzy 11. edycji konkursu Raporty Społeczne ogłosili przedłużenie terminu przyjmowania zgłoszeń z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. Decyzję podjęto z uwagi na prośby firm finalizujących przygotowanie raportów.
Projekty można przesyłać do 7 sierpnia 2017 roku do godz. 12 przez formularz dostępny na stronie raportyspoleczne.pl. Udział w konkursie jest bezpłatny.
Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest dla firm i organizacji przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte od 2007 roku. Jego głównym celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania pozafinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie.
Dzięki tej inicjatywie co roku wyróżniane są przedsiębiorstwa i organizacje, które potrafią jasno, przejrzyście i wiarygodnie zaprezentować swoje dokonania w publikowanych dokumentach. Konkurs przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami. Stanowi też źródło inspiracji do tego, w jaki sposób ujawniać dane niefinansowe.
„Raporty społeczne stanowią jedno z kluczowych narzędzi do prezentowania prowadzonej przez firmę działalności z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. O tę aktywność coraz częściej pytają klienci, pracownicy czy inwestorzy. Udział w konkursie pozwala na szerszą komunikację wydanego raportu, a przez to na informowanie swoich interesariuszy o zaangażowaniu społecznym, środowiskowym czy dotyczącym ładu organizacyjnego” – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Zgłoszone raporty rozpatrywane będą przez jury eksperckie w kategoriach: nagroda główna, nagroda za najlepszy debiut oraz wyróżnienia. W tegorocznej edycji konkursu, podobnie jak w poprzedniej, zostanie przyznana także dodatkowa nagroda Ministra Rozwoju.
Najlepsze raporty wskażą również dziennikarze (w tym redaktor naczelna PRoto.pl – Joanna Jałowiec) i internauci.
Ogłoszenie wyników nastąpi na początku października 2017 roku.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu korzysta z danych Instytutu Monitorownia Mediów.
(bm)