16 sierpnia 2017 roku rozpoczęło się głosowanie internetowe w 11. edycji konkursu Raporty Społeczne. O nagrodę internautów rywalizują 44 raporty z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju.
Do wytypowania najlepszej pracy zachęca Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu: „Głosowanie jest szansą na zapoznanie się z całym spektrum raportów i, co za tym idzie, aktywności organizacji z zakresu CSR np. na rzecz społeczeństwa czy środowiska. Internauci stają się tym samym bardziej świadomymi klientami, pracownikami, dostawcami”. Jak dodaje: „Firmy z kolei zyskują dodatkową szansę na prezentację swojej odpowiedzialności, której podsumowaniem są przygotowywane przez nie raporty oraz co nie mniej ważne – rozwijanie procesu dialogu z otoczeniem”.
Najlepsze publikacje można typować do 17 września na stronie wydarzenia. Ogłoszenie wyników w tej i pozostałych kategoriach nastąpi na początku października.
Swój głos można oddać na trzy prace konkursowe – w tym celu należy zaznaczyć wybrane raporty, uzupełnić adres e-mail i wskazać, do której grupy interesariuszy się należy, a następnie nacisnąć „zagłosuj”. Proces głosowania należy zatwierdzić klikając w link, który automatycznie zostanie wysłany na wskazaną skrzynkę mailową.
Nagroda internautów w konkursie Raporty Społeczne jest przyznawana co roku i otrzymuje ją ta praca, która zdobędzie najwięcej głosów. W tym roku do organizatorów napłynęła rekordowa liczba zgłoszeń. Wśród nich znalazło się 40 raportów opracowanych przez firmy, dwa przez fundacje korporacyjne i po jednym przez organizację pozarządową i instytucję publiczną.
„Poziom raportów zgłaszanych do konkursu z roku na rok zyskuje na jakości. To dokumenty przygotowane w oparciu o najwyżej jakości standardy międzynarodowe, które w rzetelny sposób pokazują biznes i związane z nim szanse oraz wyzwania. Są one również cennym źródłem informacji dla interesariuszy, zwłaszcza inwestorów” – komentuje Irena Pichola, partner, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej w Deloitte.
O firmach i organizacjach biorących udział w tegorocznej edycji konkursu pisaliśmy tutaj.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu, a Joanna Jałowiec, redaktor naczelna portalu, zasiada w jury nagrody dziennikarzy.
(bm)