Zwycięzcą tegorocznego rankingu agencji PR została agencja Twenty Four Seven PR – informuje magazyn Home & Market, twórca rankingu. Twenty Four Seven PR otrzymała najwyższe noty w większości kategorii, uzyskując łącznie 4.818 punktów. Dzięki temu utrzymała swoją zeszłoroczną pozycję lidera rankingu.
Tym, co najbardziej cenią klienci tej agencji, jest zrozumienie oczekiwań, zaangażowanie, organizacja pracy, kultura obsługi, jakość proponowanych strategii, kreatywność, dostępność oraz znajomość branży firmy, dla której pracuje.
Na drugim miejscu uplasowała się agencja NBS Public Relations (4.797), którą klienci docenili w szczególny sposób za zrozumienie oczekiwań oraz szybkość reakcji na zmiany, jakość proponowanych strategii, kreatywność oraz również za wiedzę na temat branży, którą obsługują.
Na trzecim – Task Force Consulting (4.658), która najwyższe noty otrzymała za szybkość reakcji na zmiany, zaangażowanie, kompetencję pracowników oraz przydatność doradztwa.
Dzięki porównaniu tegorocznych wyników z ubiegłorocznymi, można zobaczyć, wyniki których agencji wykazują największą dynamikę. Agencja Glaubicz Garwolińska przesunęła się z miejsca ósmego na miejsce szóste, On Board – z miejsca 10 na miejsce 7, First PR – z trzynastego na dziewiąte oraz Partner of Promotion, która w ubiegłym roku zajmowała miejsce 19, w tym roku znalazła się na pozycji 15. Ranking wykazał również kilka spadków m.in.: AM ArtMedia z miejsca 9 na 20, ComPress z miejsca 18 na 30 oraz GGK z miejsca 4 na 16.
Widoczny jest natomiast ogólny wzrost punktacji przyznawanej agencjom.
W Home & Market znalazły się również komentarze prezesów wyróżnionych firm. „Nie planujemy u nas rewolucji – agencja ma solidne podstawy do dalszego rozwoju – mamy coraz więcej klientów, coraz większe obroty i silniejszy zespół. (…) Na polskim rynku PR dzieje się dobrze – koniunktura gospodarcza jest dobra, klienci wymyślają i wymagają coraz ciekawszych programów, wydaje się, że nieco wzrosła świadomość, co jest, a co nie jest etycznym działaniem public relations. Ogólnie z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość” – mówi Dorota Zmarzlak, prezes Twenty Four Seven PR.
Robert Niczewski, prezes zarządu Liberty Group zauważa „Ostatni rok to okres bardzo dynamicznego rozwoju branży PR i większego zainteresowania rynkiem polskim ze strony zagranicznych inwestorów. Konsekwencją tego jest coraz większy nacisk na działania komunikacyjne na poziomie PR, w miejsce dotychczasowych standardowych usług reklamowych. Klienci reprezentujący branże tytoniowe, alkoholowe zdają sobie sprawę z ograniczeń prawnych komunikacji ich produktów i doceniają istotę strategii PR”.
Sondaż został przeprowadzony wśród klientów agencji Public Relations oparty na opiniach menedżerów firm korzystających w ostatnim roku z usług PR. Ocenie zostały poddane wszystkie agencje należące do Związku Firm Public Relations oraz te, których dane znalazły się w „Almanachu mediów 2005/2006”. W samym rankingu znalazły się tylko 33 agencje, ponieważ warunkiem koniecznym znalezienia się na liście rankingowej była ocena agencji, przez co najmniej 5 klientów.