„Dama z piłką futbolową” będzie od 30 czerwca reklamowała Kraków w siedmiu niemieckich miastach – czytamy w krakowskim wydaniu Gazety Wyborczej. 1200 billboardów z przerobionym dziełem Leonarda da Vinci ze zbiorów Muzeum Czartoryskich pojawi się 30 czerwca w Berlinie, Dortmundzie, Frankfurcie nad Menem, Kolonii, Monachium oraz Stuttgarcie. W tych miastach, oprócz Kolonii, rozegrane zostaną mecze ćwierćfinałowe, półfinałowe i finał.
„Ten obraz jest jednym z powodów, dla których turyści odwiedzają Kraków i dlatego warto go wykorzystać do promocji miasta” – tłumaczy Katarzyna Gadek, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UMK. „Spośród wielu pomysłów wybraliśmy ten najlepszy, będący subtelnym żartem. Chcemy powiedzieć, że tak jak zaskakujący jest plakat, tak zaskakujący może być Kraków i dlatego warto wsiąść w samolot i przylecieć tutaj”. Kraków rozpoczyna kampanię w ostatnich 10 dniach mundialu ze względu na koszty.
Kampania potrwa do 10 lipca i kosztować będzie ok. 270 tys. zł.