czwartek, 23 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościMarka międzynarodowa

Marka międzynarodowa

W tygodniku ComputerWorld znajdziemy artykuł na temat budowania wizerunku firm telekomunikacyjnych poprzez zmianę identyfikacji wizualnej. Jak zauważa autor artykułu Piotr Rutkowski, wzrost konkurencji w branży telekomunikacyjnej pociąga za sobą konieczność modyfikowania przez firmy swoich znaków towarowych. Nowa marka powinna pozwalać klientowi identyfikować się z przedsiębiorstwem, a ponadto świadczyć nie tylko o nowoczesności, ale także o otwartości i przystępności firmy.
Rutkowski wskazuje kilka przykładów budowy ujednoliconej marki na rynku globalnym: wykorzystanie kolorystki (jak w przypadku marki Orange), użycie liczby jako nazwy handlowej (sieć komórkowa 3) czy posłużenie się symbolem chemicznym (operator O2). Autor wskazuje ponadto, że „coraz więcej podmiotów z sektora sieci i usług łączności elektronicznej poszukuje inspiracji w odległych od technologii skojarzeniach”. W artykule przeczytamy także o krótkiej historii marki AT&T.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj