poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWizerunek polityków

Wizerunek polityków

Zbigniew Jasina na łamach Kuriera Szczecińskiego pisze na temat marketingu politycznego. Autor krytycznie podchodzi do zagadnienia budowania wizerunku. „Agora polityczna jest pewnym rodzajem rynku, ale na nim powinny się ścierać wizje rozwoju kraju (…) a nie zespoły wizażystów” – podkreśla. Dziennikarz twierdzi, że wiedza na temat marketingu politycznego to w rzeczywistości jedynie mało odkrywcze recepty, dotyczące stroju czy zachowania. Jasina zwraca uwagę, że coraz częściej język promocji i marketingu, „wizerunkowa nowomowa”, przenika do relacji dziennikarskich.
Janina Paradowska stwierdza w Gazecie Lubuskiej: „nic tak dziś polityków nie zajmuje, jak problem ukształtowania odpowiedniego wizerunku”. Publicystka Polityki podaje przykład Kazimierza Marcinkiewicza, któremu udało się szybko zdobyć uznanie oraz Romana Giertycha, który próbuje zmienić stosunek społeczeństwa do LPR-u. Autorka komentarza zauważa ponadto, że „prace nad wizerunkiem Jarosława Kaczyńskiego nie przynoszą efektu, co sprawia, że jest przynajmniej jeden polityk dość autentyczny, co w czasach powszechnych podróbek też stanowi wartość”.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj