Spośród 292 zgłoszeń nadesłanych do tegorocznej edycji Złotych Spinaczy jury wyłoniło 91 projektów, które będą rywalizować w drugim etapie konkursu.
Najwięcej nominacji, bo aż osiem, w tym roku otrzymała agencja Big Picture. Sześć nominacji zdobyło MSLGROUP, a Linkleaders oraz Cohn&Wolfe otrzymały po cztery nominacje.
Poniżej lista nominowanych:
Kategorie główne:
PR korporacyjny
Koleje Dolnośląskie pierwszym wyborem Dolnoślązaków / Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
Komunikacja rebrandingu sieci Statoil na Circle K / Grayling Poland, Circle K Polska
#RABENEXPRESS / Grupa Raben, agencja kreatywna Good For You
PR produktu
Surface AntyLuwr / dfusion communication, Microsoft Polska
Electric Explorer African Challenge 2018 / Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
Homo Smartus / MSLGROUP, FIBARO
Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa
Otwarcie po falstarcie – komunikacja kryzysowa FORUM Gdańsk / Agencja ESKADRA, Multi Poland, Inn|tu
Prawda kontra sensacja – ochrona wizerunku polskiego drobiu / Partner of Promotion
Zmiana technologiczna – kampania inf. i kom. antykryzysowa / Bank Credit Agricole
Public Affairs i Lobbying
Ogólnopolski program zwalczania grypy / Procontent Communication, Fundacja Nadzieja dla Zdrowia
Kampania „TAK dla otwartych niedziel” / MSLGROUP, Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH)
Walka o 500 tys. polskich pracowników delegowanych w UE / Esgian Agnieszka Porębska, Inicjatywa Mobilności Pracy
Kampania społeczna
Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
Odłóż smartfon i żyj / Panato PR, Tramwaje Warszawskie
Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
Komunikacja wewnętrzna
Gramy dla 2020 – program komunikacji nowej wizji Grupy Żywiec / Grupa Żywiec
Razem Lepsi: poza podziałami w nowych biurach Skanska / PinPoint agencja komunikacji wewnętrznej, Skanska
Nutricia Medyczna – komunikacja bez granic / Nutricia Poland
Event komercyjny
Wedel Up – Zagrajmy inaczej / Walk PR , LOTTE Wedel, Dom Mediowy OMD
Wirtuozi od kuchni / Targi w Krakowie
Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
Event społeczny
Bielsko Biała dla Toma Hanksa / Polskie Linie Lotnicze LOT, Monika Jaskólska, Rafał Sonik, Gemini Park Bielsko-Biała, BB Oldtimer Garage, Carlex Design, Jadęzabiorę.pl, Lotnisko Chopina, Miasto Bielsko Biała, Manuka Communication
Niezniszczalna tęcza / 180hearbeats/JvM
26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
Launch produktu, usługi lub firmy
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
IKEA po sąsiedzku / Agencja Warszawa
Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland
Sustainability&CSR Communications
Dialog Społeczny Grupy Żywiec – rozwijamy społeczności / Grupa Żywiec
Zrozumieć starość / Promedica24, Fundacja Zaczyn, Procontent Communication, Walk Creative
Internet naszego dzieciństwa, czyli Podwórko Talentów NIVEA / Partner of Promotion, NIVEA
PR miejsca, miasta lub regionu
Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
Katowice postawiły na esport. Wygrały wizerunkowo i finansowo / Mindspot, ESL, Katowice
HOKUS KROKUS / Agencja ESKADRA, Agencja Happy Monday
Social media
Pol’and’Rock Festival 2018 – Zaraz Będzie Czysto / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
Wikingowie przejmują Polskę: TV HISTORY w czasach streamingu / Uszka w Barszczu & Dom Mediowy Czarna Owca, A+E Networks
Witamy w McDonald’s. Poznaj nas i zobacz, jacy jesteśmy / 24/7 Communication, McDonald’s
Business-to-Business PR
#ETtalks – Engineering Tomorrow talks / Danfoss Poland
TAKMAN / On Board Think Kong, #bergerchojnacki
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
Media Relations
Barbie Shero 2018, jak dotrzeć do milionów? / ConTrust Communication
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą / MSLGROUP, Nutricia Medyczna
Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 / United PR, Eurosport
Rojst – premiera oryginalnej produkcji Showmax / Flywheel PR, Showmax
Employer Branding
Witamy w zespole McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland
Let’s Orange – angażujemy studentów! / 24/7 Communication
Content Marketing – branded content
zRozum / SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Grupa Abstra
Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
LenovoZone.pl – najlepsza strona technologii / FFW Communication
Kategorie specjalne:
Kreatywność
Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
Surface AntyLuwr / dfusion communication, Microsoft Polska
Efektywność
Sprawdź Promile / BOSCATA Jacek Stachera, Kompania Piwowarska, Złoty Melon
Powiedz „Dziękuję”: Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola / Rc2, Coca-Cola Poland Company, LiquidThread
innogy e-Car Sharing / MSLGROUP, innogy Polska
Research&Insight
Witamy w zespole McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
Badanie „Ocena terapii żywieniowej w polskich szpitalach”/ Procontent
Homo Smartus / MSLGROUP, FIBARO
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
Hope County FM – głos nadziei w Twoim domu / MSLGROUP, Ubisoft Polska
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
Rebtel – telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki / Publicon, Rebtel, Agencja Golf
Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland
Finanse
Mastercard z blogerami na trzech kontynentach / Mastercard, Solski Communications
Kampania przeprowadzkowa Przystanek mBank / Linkleaders, mBank
Zmiana technologiczna – kampania inf. i kom. antykryzysowa / Bank Credit Agricole
Uroda, higiena i wellness
Head&Shoulders #GoScalpBrave. Fryzury na Mundial / Partner of Promotion
Historia sukcesu pisanego szminką…Sephora / Sephora, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Moda i styl życia
LPP podbija Londyn – salon Reserved na Oxford Street / Lighthouse, LPP
Sektor spożywczy
Vegan is the new black / Big Picture, ProVeg
BurgerLOVE – brawurowy debiut MAX Burgers na polskim rynku / Hill+Knowlton Strategies Poland
Kultura i media
Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
Premiera serialu Canal+ „Kruk. Szepty słychać po zmroku” / Havas PR Warsaw, nc+
Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”/ Turner Broadcasting System Poland, dotrelations
Medycyna i zdrowie
Jak skłonić milenialsów do zdrowych nawyków? / Hill+Knowlton Strategies Poland, VML Poland
Szczepienia.info – rzetelnie o szczepieniach / Testa Communications, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny
Adamed dla Seniora / Walk PR
Sport
Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 / United PR, Eurosport
Turystyka i rekreacja
ibis. tu mieszka muzyka / Public Dialog
Skycop – walczymy dla tych którzy latają i kochają latać / Multi Communications
Zdobądź pracę marzeń z EF Polska / Remarkable Ones, Social Leaders, Education First Polska
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Świąteczna kampania społeczna Światłoczuli / Agencja Warszawa, RO Media Agencja Public Realtions
Forum Gdańsk: od betonowego kloca do nowego centrum miasta / Inn|tu, Multi Poland, Grupa Eskadra
Ikea po sąsiedzku / Agencja Warszawa
Przemysł i infrastruktura
Program reorganizacji RAFAKO S.A. / Attention Marketing
Motoryzacja i transport
gra o [psieżycie] / Imago Public Realtions, Stalexport Autostrada Małopolska
Electric Explorer African Challenge 2018 / Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
BMW Tech Club – serce motoryzacji to technologie / Mindspot Communication & Media, BMW Group Polska
NGO i sektor publiczny
Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
Już po raz trzeci jurorzy będą przyznawać nagrody w trzech kolorach: złotym, srebrnym, a także brązowym. W kategoriach głównych i sektorowych zostanie przyznany Złoty, Srebrny i Brązowy Spinacz, natomiast w kategoriach specjalnych zostaną przyznane wyłącznie Złote Spinacze.
Po raz drugi zostanie przyznany także Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. W tym celu organizator przeprowadzi wewnętrzny ranking podmiotów biorących udział w konkursie, zgodnie z przyjętą w regulaminie punktacją.
Wpływ na nagrody będzie miała także publiczność. ZFPR wraz z portalem PRoto.pl przeprowadzi konkurs na Nagrodę Publiczności, w którym konkurować będą projekty nominowane, zgłoszone do udziału. Głosować będzie mógł każdy przez specjalną platformę.
Zwycięzców poznamy 7 grudnia 2018 roku.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.