Już w piątek 7 grudnia 2018 roku podczas gali poznamy nagrodzonych w XVI edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations.
O nagrody walczy 91 nominowanych projektów. Wybrano je spośród 292 zgłoszeń. W tym roku pod względem zgłoszeń wśród kategorii głównych największą popularnością cieszyła się Kampania społeczna. Dalej wśród najczęściej wybieranych kategorii głównych znalazły się Media Relations i Social Media. W kategoriach sektorowych najwięcej zgłoszeń spłynęło do kategorii Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze oraz Motoryzacja i transport. Spośród kategorii specjalnych najchętniej wybierano Research & Insight, której partnerem jest Instytut Monitorowania Mediów.
Najwięcej nominacji w tym roku otrzymały agencje Big Picture, MSLGROUP, Linkleaders oraz Cohn&Wolfe.
Już po raz trzeci wręczone zostaną nagrody w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. W kategoriach głównych i sektorowych zostaną przyznane Złoty, Srebrny i Brązowy Spinacz, natomiast projekty nagrodzone w kategoriach specjalnych otrzymają wyłącznie Złote Spinacze.
Przyznany zostanie również Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”.
Podczas gali poznamy także zwycięzcę Nagrody Publiczności, której PRoto.pl jest partnerem.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.