TVN24 wyemitowała w programie „Ostatnie piętro” materiał o wpływie nagród na wizerunek firmy. „Nagród dla firm jest (…) dużo za dużo i to spowodowało, że one się szalenie zdewaluowały”- stwierdził Piotr Czarnowski z agencji First PR.
Mimo to nagrody wciąż pomagają w prowadzeniu biznesu, a godło takie jak chociażby Teraz Polska, wciąż spełnia funkcje promocyjne, choć gala nie jest już tak uroczysta, a niewielu pamięta laureatów.
Nagroda Przedsiębiorca Roku przyznawana przez firmę doradczą Ernst&Young jest wsparciem promocyjnym i szansą na poprawę wizerunku nagrodzonej firmy, niejednokrotnie także wpływa na sprzedaż.
Zdaniem autora programu im więcej nagród, tym częściej słyszy się zarzut, że część z nich jest kupowana. Przyznawanie nagród ma sens, bo i tak ich wartość zweryfikują klienci. (kk)