Puls Biznesu publikuje artykuł dotyczący metod promocji przedsiębiorstw. O tym, co robić, żeby wyniki finansowe spółek dodawały im „splendoru i szyku” wypowiedziała się m.in. Ewa Onych z agencji Pert Public Relations. Jej zdaniem, dla firmy, która ma gorszy okres „(…) jedynym słusznym posunięciem jest przekazanie rynkowi bardzo rzetelnej informacji. Jeśli firma prowadziła właściwą kampanię PR, powinna poradzić sobie z przejściowymi problemami”. Zgodnie ze słowami Ryszarda Solskiego, dyrektora generalnego agencji PR Sigma, w tej sytuacji, „(…) jeśli ktoś naprawdę chce, to i tak pozna wyniki konkurenta, czytając jego sprawozdanie w KRS. Może też skorzystać z usług wywiadowni gospodarczych”.
Dla spółek giełdowych dobrym narzędziem promocji jest prospekt emisyjny, chociażby ze względu na to, że zawiera on zarówno pozytywne informacje, jak i te o ewentualnych problemach firmy. Jednak, jak zauważa Solski, „(…) prospekty nie zastąpią standardowych narzędzi komunikacyjnych, czyli informacji prasowych, wywiadów, wypowiedzi czy spotkań z dziennikarzami”. Autor artykułu Marcin Zawiśliński podkreśla, że prezentując publicznie wyniki firmy, prezesi w dalszej perspektywie mogą więcej zyskać niż stracić. (jk)