Nowe, innowacyjne rozwiązania warto wprowadzać z głową – przekonywali prelegenci konferencji Innovation, która odbyła się 16 kwietnia 2019 roku. Różne rozwiązania technologiczne, sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość czy kolejne aplikacje to narzędzia, które mogą być zarówno wielką szansą dla marki, jak i zagrożeniem.
Na pozytywnych aspektach innowacji skupiali się mówcy podczas pierwszej części konferencji w Fortecy Kręglickich w Warszawie. Alexander Agatov, Partner i Head of Strategy w agencji Rockling, porównywał na przykład branżę reklamową do rozrywkowej, a George Nolis opisywał na przykładzie branży gamingowej, w jaki sposób można wykorzystywać grywalizację w komunikacji z klientem.
Nie obyło się też bez nawiązania do idei agile i design thinking. Mihai Coliban, dyrektor w St. Brendan’s School of Innovation, w opowieści na kanwie osobistych doświadczeń podkreślał, że wspomniane podejścia to tylko narzędzia – nie gwarantują sukcesu, ale wskażą do niego różne drogi. „Ostateczną decyzję musisz jednak dokonać samodzielnie i nie ma pewności, że będzie ona dobra” – mówił Coliban.
Niektóre prelekcje podczas drugiej części konferencji uczulały natomiast na różne zagrożenia, jakie mogą nieść ze sobą nowoczesne technologie. Dla przykładu, Adam Haertle z ZaufanaTrzeciaStrona.pl przekonywał, jak łatwo jest podszywać się w internecie pod różne podmioty – także marki, jak można zauważyć w różnych fałszywych konkursach – i kraść tożsamości czy pieniądze.
Michał Dunin, Managing Director w WebTalk, przedstawił za to słuchaczom kilka lekcji, jakie wyciągnął z kryzysu rynku kryptowalut. Zdaniem prelegenta dużą rolę odgrywało w nim zaufanie do influencerów – Dunin przestrzegał, jak łatwo można się dziś pod nich podszywać, a potem monetyzować ich wiarygodność. Radził więc, by marki regularnie monitorowały swoją obecność w sieci i pilnowały, czy w jej otoczeniu nie dzieje się coś nielegalnego.
Prelekcje były przeplatane prezentacjami case studies działań, które zdobyły nagrody w konkursie Innovation. Swoje projekty zaprezentowały firmy GREY Group Poland („Znak Świętego Floriana”), 180heartbeats + JUNG v MATT („Niezniszczalna tęcza”) czy Fundacja Rak’n’Roll („Coś do nich mam”).
Marcin Gaworski z 180heartbeats + JUNG v MATT, opowiadający o działaniach dla Ben&Jerry’s
Organizatorem konferencji i konkursu było Stowarzyszenie Komunikcji Marketingowej SAR. PRoto.pl było patronem medialnym obu wydarzeń. (mp)