wtorek, 19 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWizerunek prawników

Wizerunek prawników

Mateusz Rzemek w Rzeczpospolitej zamieścił artykuł o działaniach marketingowych kancelarii prawniczych. Zauważa w nim: „Osoby poszukujące pomocy prawnej przeważnie nie są zdolne ocenić jakości usług świadczonych przez daną kancelarię. Dlatego dokonują wyboru na podstawie jej wizerunku”.
Rzemek, powołując się na coroczny ranking kancelarii prawniczych przeprowadzany przez Rzeczpospolitą, pisze: „(…) aż 25 proc. kancelarii utrzymuje, iż nie potrzebuje nikogo do prowadzenia działań marketingowych”. Wiele firm prawniczych decyduje się co prawda na zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za marketing, jednak, zdaniem Rzemka, jest to często wybór przypadkowy. Autor zwraca też uwagę na różnice w podejściu do działań wizerunkowych i marketingowych pomiędzy kancelariami małymi i dużymi: „W wypadku dużych kancelarii często sami klienci, szczególnie zagraniczne firmy, narzucają standardy (…)Małe kancelarie mogą skutecznie (…) konkurować dzięki specjalizacji w wąskiej dziedzinie prawa”.
Dziennikarz przedstawia też różne metody kształtowania wizerunku kancelarii, cytuje m. in Dorotę Hołubiec z kancelarii prawnej GLN, która stwierdza: „Wizerunek prawnika wpływa na ocenę kancelarii. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie”. Natomiast Beata Balas-Noszczyk z kancelarii Lovells H. Seisler podkreśla, że: „Najskuteczniejsza jest obecność w mediach i organizowanie szkoleń dla potencjalnych klientów”. (psp)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj