Na łamach Marketingu w Praktyce Agata Stafiej-Bartosik, menedżer ds. społecznej odpowiedzialności, pisze o idei zaangażowanego społecznie marketingu. Autorka opisuje program „Podziel się posiłkiem” zainicjowany i organizowany przez Danone. „»Podziel się posiłkiem« opiera się na mechanizmie marketingu zaangażowanego.(…) Program nie jest oparty na prostej darowiźnie, ale na idei aktywizacji lokalnej. Chodzi o to, by nakarmić dzieci, ale także, by uruchomić takie rozwiązania, które trwale pozwolą wyrugować niedożywienie z polskich szkół, przedszkoli i świetlic”.
Agata Stafiej-Bartosik pisze, że wiele osób traktuje tego typu działania jako marketingowe tricki, zaznacza jednak, iż warto spojrzeć na to zagadnienie przychylnie. Inspiracją dla działań Danona była m.in. działalność Muhammada Yunusa, który otrzymał Nagrodę Nobla za udzielanie kredytów najuboższym mieszkańcom Bangladeszu. Jak konkluduje autorka: „Nie wierzmy wszystkim, którzy twierdzą, że pomagają potrzebującym, ale jeśli ktoś rzeczywiście konsekwentnie inwestuje w mądrą pomoc, nagrodźmy go, choćby zakupem jego produktu czy usługi”. (ml)