Marketing w praktyce zamieszcza artykuł poświęcony tematyce badań wizerunkowych. Jego autor Marcin Leszczyński zwraca uwagę na to, iż „budowanie kultury marki, a więc jej wizerunku (…) możliwe jest tylko wtedy, gdy skoordynuje się działania na wszystkich poziomach, na których kształtowany jest wizerunek marki”. Podkreśla rolę kształtowania wizerunku na poziomie świadomie nie rejestrowanym (Emotional Branding, Sensory Branding).
Jak pisze „marka jest (…) kształtowana przede wszystkim w (nie)świadomości konsumenta. (…) Ukazanie nieświadomych podstaw wizerunku i przedstawienie sposobów ich skutecznego opisywania musi rodzić konsekwencje w codziennej praktyce badawczej”. Leszczyński pisze również o możliwości wykorzystania metafor w metodologii badań wizerunkowych. Jego zdaniem „badanie metafor pozwala przekroczyć pewne naturalne ograniczenia tradycyjnych metod. (…) służyć ma pokazaniu sposobów myślenia i konceptualizacji wiedzy o marce”. Autor artykułu przywołuje w tekście metodę badań wizerunkowych w całości opierającą się właśnie na materiale metaforycznym, jaką jest Mental Mapping Research (MMR), która „dzięki swej precyzji jest także całkiem skuteczna w ewaluacji działań PR”. (jk)