W TV Biznes, w programie „Biznes dzisiaj”, Joanna Nowak przygotowała materiał o znaczeniu plotki w interesach. Specjaliści od PR-u interesują się plotką badają jej strukturę i sposób funkcjonowania, by przeciwstawiać się jej niekorzystnemu wpływowi, a także, by kreować plotki wspomagające biznes. Specjalne zespoły oddelegowane do tego typu zadań funkcjonują w wielu światowych firmach.
„Media kreują fakt, którego nie było i żyje on potem własnym życiem, plotka podobnie, jest pewną formą wykreowania informacji nie do końca prawdziwej, tylko po to, aby wywołać określony rezonans i efekt w środowisku” – mówi etyk mediów prof. Michał Iwaszkiewicz. Agnieszka Woch specjalista od PR dodaje: „Jeżeli mówimy o biznesie to powinniśmy mówić o famie, albo wręcz o marketingu szeptanym. (…)Walczyć jest z nim trudniej, gdyż rozwój technologii internetowych przyczynia się do szybszego rozpowszechniania”. Plotka potrafi kreować rynkową rzeczywistość. (ml)