Jak można przeczytać w magazynie American Investor, konferencja prasowa nie zawsze jest najlepszym sposobem przekazania informacji prasie. Autorzy artykułu Hanna Dymek-Jara i David Foulkes z Questia Communications Management Consultants namawiają do stosowania alternatywnych metod komunikacji z dziennikarzami.
Jak przekonują autorzy tekstu, czasem od tradycyjnej konferencji prasowej skuteczniejsze jest wysłanie zwykłej informacji prasowej, która w zwięzły i merytoryczny sposób przedstawi najważniejsze punkty opisywanej przez nas wiadomości czy wydarzenia. Czasem warto również zorganizować indywidualne spotkanie z dziennikarzem z dziedziny, której dotyczy nasza wiadomość. Autorzy tekstu wskazują także na takie formy przekazu informacji, jak videokonferencje czy prezentacje online, a także telefoniczne poinformowanie dziennikarza o danym wydarzeniu.
Dymek-Jara i Foulkes wymieniają ponadto sytuacje, w których konferencje prasowe mimo wszystko mogą okazać się najbardziej skuteczne. Dzieje się tak m.in. gdy news dotyczy spraw na tyle skomplikowanych bądź rewolucyjnych, że wymaga dokładnego wyjaśnienia, jak również gdy wiąże się z prezentacją wizualną, jakiej nie uda się dokonać w kontakcie niebezpośrednim. (jk)