Małgorzata Mierżyńska w dodatku do Pulsu Biznesu pisze o narzędziach najczęściej wykorzystywanych w public relations. Zgodnie ze słowami autorki „blogi, RSS, SEO PR, biura prasowe online, fora internetowe to dla wielu piarowców jeszcze tereny grząskie i mało przyjazne”. Do najchętniej wykorzystywanych przez PR-owców narzędzi należą blogi, zwane przez autorkę „megafonami na sterydach”.
Zgodnie ze słowami Anny Król, dyrektor działu komunikacji konsumenckiej Euro RSCG Sensors, „świetnym narzędziem PR są też serwisy społecznościowe z forami i czatami. Pozwalają komunikować się z konsumentem interaktywnie, a więc nie tylko przekazywać mu informacje, ale też słuchać, co ma do powiedzenia”. Jak można przeczytać w artykule, RSS coraz częściej zastępuje e-mail w pracy PR-owca, bowiem „pozwala on przekazywać newsy z witryny korporacyjnej, bloga lub biura prasowego online w realnym czasie i trafia wyłącznie do zainteresowanych”. (jk)