piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMłodzi poprawią wizerunek Polaków

Młodzi poprawią wizerunek Polaków

W Dodatku do Newsweeka można przeczytać tekst o wizerunku nowej Polonii w USA, która „nie tworzy polskich dzielnic – woli się kontaktować za pomocą Internetu. Nie wstydzi się swoich szeleszczących nazwisk i chce uprawiać lobbing”. Tadeusz Zachurski, autor artykułu, opisuje zmiany, jakie zaszły w obrazie emigrantów z Polski, który obecnie w większym stopniu kształtuje młode pokolenie, dobrze wykształcone, z dobrymi posadami i aspiracjami.
„Pracują w USA jako architekci, eksperci bankowi, maklerzy. Inni przyjechali do Stanów nie za chlebem, ale po wiedzę”. Zachurski pisze też o nowych zwyczajach młodych Polaków w USA, którzy zamiast tradycyjnych domów polonijnych wybrali drogę komunikowania się przez Internet i myślą o rozpoczęciu profesjonalnego lobbingu. Jak pisze publicysta Newsweeka „Pierwszą próbą budowania nowego wizerunku Polonii będą przyszłoroczne wybory prezydenckie, szalenie istotne dla przyszłości Stanów Zjednoczonych”. (psp)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj