W Dodatku do Newsweeka można przeczytać tekst o wizerunku nowej Polonii w USA, która „nie tworzy polskich dzielnic – woli się kontaktować za pomocą Internetu. Nie wstydzi się swoich szeleszczących nazwisk i chce uprawiać lobbing”. Tadeusz Zachurski, autor artykułu, opisuje zmiany, jakie zaszły w obrazie emigrantów z Polski, który obecnie w większym stopniu kształtuje młode pokolenie, dobrze wykształcone, z dobrymi posadami i aspiracjami.
„Pracują w USA jako architekci, eksperci bankowi, maklerzy. Inni przyjechali do Stanów nie za chlebem, ale po wiedzę”. Zachurski pisze też o nowych zwyczajach młodych Polaków w USA, którzy zamiast tradycyjnych domów polonijnych wybrali drogę komunikowania się przez Internet i myślą o rozpoczęciu profesjonalnego lobbingu. Jak pisze publicysta Newsweeka „Pierwszą próbą budowania nowego wizerunku Polonii będą przyszłoroczne wybory prezydenckie, szalenie istotne dla przyszłości Stanów Zjednoczonych”. (psp)