87 projektów powalczy o nagrody Effie w 21. edycji. Jurorzy konkursu wyłonili tegorocznych nominowanych. Najwięcej nominacji spośród agencji mediowych otrzymał Wavemaker, spośród agencji – Isobar, a w grupie reklamodawców – McDonald’s.
Nad wyborem nominowanych projektów dyskutowało prawie 150 ekspertów zasiadających w dziewięciu grupach jurorskich. Oceniali projekty w 24 kategoriach. Obradom przewodniczył Tomasz Suchański, prezes zarządu i dyrektor generalny Żabka Polska.
Jurorzy wyłonili te kampanie i rozwiązania marketingowe, które zasługują na nominację do nagrody Effie – czyli wyróżniają się skutecznością.
Wśród agencji reklamowych najwięcej nominacji – siedem – otrzymał Isobar. Po sześć otrzymały DDB Warszawa i McCann Worldgroup, a po pięć Gong i Publicis.
Spośród agencji mediowych 13 nominacji zdobyło Wavemaker, kolejne dwie OMD i Starcom otrzymały po osiem, a Spark Foundry – siedem.
Najwięcej nominacji spośród marketerów otrzymali McDonald’s (pięć), IKEA, ING Bank Śląski oraz Philips (po cztery), a po trzy – Maspex, Nestlé i Škoda.
W tym roku wśród nominowanych jest wielu debiutantów: po raz pierwszy w historii konkursu Effie Poland w tym gronie znalazły się takie firmy jak Aldi, Decathlon, Fundacja Podzielmy się, Innogy, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Nesperta (Semilac), Porsche, Provident, Rankomat, Recordati, Storytel, Vitkac czy Wonga.
Największą popularnością cieszyła się nowa kategoria „React&Sustain”, stworzona z myślą o działaniach, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub pozabiznesowe.
Ze wszystkimi nominowanymi projektami można zapoznać się na stronie.
Nagrodzeni zostaną ogłoszeni podczas gali 16 listopada 2020 roku.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (mb)