czwartek, 28 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościOgłoszono nominowanych do Złotych Spinaczy 2020!

Ogłoszono nominowanych do Złotych Spinaczy 2020!

Znamy nominowanych do Złotych Spinaczy 2020. Jurorzy konkursu spośród 394 zgłoszeń wybrali 93 projekty, powalczą o tegoroczne nagrody. Najwięcej nominacji – aż 11 – trafiło do Grupy Komunikacja Plus. Na drugim miejscu znalazło się OLX, które otrzymało sześć nominacji. Po pięć nominacji trafiło z kolei do agencji 24/7Communication i 38 Content Communication.

W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze. W kategoriach specjalnych przyznane zostaną natomiast wyłącznie złote nagrody. W każdej kategorii Złoty Spinacz może być tylko jeden. W kategorii jubileuszowej, stworzonej z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations, wyróżniony zostanie jeden projekt, który otrzyma tytuł Kampanii PR XX-lecia.

Po raz czwarty w historii Złotych Spinaczy zostanie także przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”.

Poniżej pełna lista nominowanych projektów:

Kategorie główne:

PR korporacyjny

● Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie

● Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata – Media

 

PR produktu

● Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)

● Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

● Death Stranding / MSL, PlayStation Polska

 

Issue management i komunikacja kryzysowa

● Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank

● Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance

Czytaj także: „mBank pozdrawia”, czyli jak wpadka z powiadomieniami push wyglądała od kuchni – wywiad z Piotrem Rutkowskim

 

Advocacy i Public Affairs

● Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

● Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan

● Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – TUgether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

 

Kampania społeczna

● #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE

● BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT

● ANTYSMOG SONG / OLX, F25. PRODUCTION, HOUSE23 HEROES

 

PR pro bono

● Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communiaction, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio

● ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

● Zostań z muzyką / Projekt PR

 

Covid-19 PR response

● Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska

● Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)

● Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

● Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii Biedronka / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

 

Komunikacja wewnętrzna

● Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland

● NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden

● Kultura doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska

 

Event komercyjny

● POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska

 

Event społeczny

● Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

● OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX

● „Rolling2Zwrotnik” – wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze / Human Signs, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!

 

Launch produktu, usługi lub firmy

● Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR

● Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

● Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

 

Sustainability & CSR Communications

● FASOFF / MOSQI.TO

● Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald’s Polska

 

PR miejsca, miasta lub regionu

● Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

● Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

● Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

● Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator

Zobacz także: Case study. Promocja dziedzictwa na miarę XXI wieku – jak to zrobiono ze Stocznią Gdańską

 

Social media

● Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

● Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank

● Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska

 

Business-to-Business PR

● Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia

● TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor

 

PR finansowy i relacje inwestorskie

● Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting

● Mazurska Manufaktura Alkoholi – kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi

 

Media relations

● Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

● Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

● Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

 

Employer Branding

● Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

● Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska

● Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC

 

Content marketing – branded content

● ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT

● Kryptonim S.E.S.J.A / Monday – agencja komunikacji

● CUD NAD WISŁĄ / PR 510, MyPlace

Czytaj również: Wywiad z Marcinem Sienkowskim z OLX: scenariusze do naszych kampanii napisało samo życie

 

Custom Publishing

● NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden

● Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl

● Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu

 

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

● Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

● Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

● M-Power, czyli transformacja agile w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

 

Finanse

● #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski

● „Szczepionka na dezinformację” Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

● Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)

 

Uroda, higiena i wellness

● #ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum

 

Moda i styl życia

● ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

 

Kultura i media

● Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

● Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

● Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9

 

Medycyna i zdrowie

● Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD

● #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia

● #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej

 

Sport, turystyka i rekreacja

● Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

 

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

● Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

● Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain

● Stacja Wola – najszybciej sprzedająca się inwestycja na Woli / Publicon

● Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska

 

Przemysł i infrastruktura

● NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA! STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup

● Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

● Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel

 

Motoryzacja i transport

● IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland i Don’t Worry

 

NGO i sektor publiczny

● Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

● Adwokat w każdym przypadku / Remarkable Ones, Naczelna Rada Adwokacka, Social Leaders

● Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”

 

Kategorie specjalne:

Kreatywność

● BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT

● Pokaż nam swój środkowy palec! – start Fundacji Najsłodsi / Hill+Knowlton Strategies, Fundacja Michała Figurskiego „Najsłodsi”

 

Efektywność

● Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

● Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan

● Najpopularniejszy Zimowy (Narodowy) event na TikToku! / Testa Communication

Zobacz też: Case study. Marketingowy challenge, czyli jak Testa Communications wykorzystała możliwości TikToka do promowania Zimowego Narodowego

Research&Insight

● Krytyka kobiet codzienna, czyli women shaming po polsku / Clue PR

● Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

● REDefine Your Limits. Rekrutujemy przedstawicieli handlowych / MJCC, Coca-Cola HBC Polska

● Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska

 

Kategoria jubileuszowa:

Kampania PR XX-lecia

● Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej

● A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT

● Największy od 30 lat debiut banku w Europie / United PR

Zwycięzców poznamy podczas gali, która odbędzie się 4 grudnia 2020 roku. Więcej informacji można znaleźć na stronie.

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj