Zakończyła się tegoroczna edycja Targów CSR, która tym razem, w wyniku pandemii, odbyła się w zmienionej formule. Podczas pięciodniowego wydarzenia online widzowie mogli wziąć odwiedzić trzy platformy: wystawową, konferencyjną i networkingową. Wygenerowano ponad 15 tys. wejść na wszystkie stoiska, trzy i pół tysiąca widzów paneli dyskusyjnych oraz prawie 600 unikalnych uczestników sesji networkingowej.
„Gdy na wiosnę tego roku, ze względu na panujący wówczas reżim sanitarny, podejmowaliśmy decyzję o radykalnej zmianie formuły i daty Targów CSR, wiedzieliśmy, że staniemy przed bardzo dużym wyzwaniem zarówno w sferze organizacyjnej, jak i komunikacyjnej. Dziękujemy bardzo wszystkim, którzy nam zaufali i wykazali odwagą akceptując zupełnie nowe, nieznane rozwiązanie. Dziękujemy partnerom wydarzenia, wystawcom, organizatorom paneli i ich gościom, patronom, i wszystkim, którzy Targi CSR śledzili i angażowali się w wydarzenie. To sukces Forum Odpowiedzialnego Biznesu, ale też w dużej mierze sukces odpowiedzialnego biznesu w Polsce. Trudna sytuacja nie zmieniła zaangażowania i zainteresowania dalszym rozwojem społecznej i środowiskowej odpowiedzialności w Polsce” – mówi Marzena Strzelczak, prezeska i dyrektorka generalna FOB.
W 8. Targach CSR, które odbyły się w dniach 5-9 października 2020 roku, wzięło udział 57 wystawców, których wirtualne stoiska można było odwiedzić na platformie WebExpo – byli to m.in. Jeronimo Martins Polska, Rzeczpospolita, BNP Paribas, Fundacja Orange i Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczość. Jak przekazuje FOB, na wszystkie stoiska internauci weszli ponad 15 tys. razy.
Uczestnicy mogli wziąć także udział w części konferencyjnej, której tematem było środowisko naturalne. Podczas 15 paneli dyskusyjnych rozmawiano m.in. o eliminacji plastiku, kryzysie klimatycznym, zrównoważonych miastach, redukcji emisji gazów cieplarnianych, proekologicznych rozwiązaniach oraz wpływie pandemii na priorytety środowiskowe. Poruszono również kwestie dotyczące wolontariatu, rynku pracy oraz kwestii pracowniczych. Wśród gospodarzy paneli znalazły się firmy takie jak Jeronimo Martins Polska, Deloitte, Bureau Veritas Polska, Siemens Polska, Lasy Państwowe, ERGO Hestia, Fundacja Veolia Polska czy Narodowy Instytut Wolności. Transmisję z tej części wydarzenia śledziło łącznie prawie trzy i pół tysiąca widzów.
Część networkingowa odbyła się na platformie Remo.co, której obsługę wspierało Ventrure Cafe. Uczestnicy mogli „dosiąść się” do jednego z sześcioosobowych wirtualnych stolików, przy których można było porozmawiać z wybranym wystawcą. Firmy rozstawione były w kolejności alfabetycznej na ośmiu wirtualnych piętrach. Łączna liczba unikalnych użytkowników wyniosła 577.
Targi CSR organizowane są przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu od 2005 roku co dwa lata. Celem wydarzenia jest prezentacja działań i praktyk firm odpowiedzialnych społecznie, a także oferowanych usług i inicjatyw, jakie podejmowane są w tym zakresie.
Zapisy wideo z wirtualnych konferencji można znaleźć na stronie.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (ak)