Agencja PR Calling przygotowała bezpłatny e-book dla firm z branży e-commerce na temat prowadzenia działań public relations. Znalazły się w nim m.in. informacje na temat narzędzi, które można wykorzystać w prowadzeniu komunikacji oraz porady jak się nimi posługiwać, a także wskazówki od dziennikarzy dotyczące współpracy z mediami.
Przed rokiem 2020 sektor e-commerce rósł w tempie kilkunastu procent rocznie. Pandemia i lockdown spowodowały jednak, że branża znacznie przyśpieszyła. Konsumenci zaczęli chętniej robić zakupy przez internet, na rynku pojawiły się nowe podmioty, a już istniejące – otworzyły swoje e-sklepy. Celem e-booka jest pokazanie firmom, które funkcjonują w tym sektorze – niezależnie od ich stażu – w jaki sposób prowadzić działania komunikacyjne, aby zaistnieć w świadomości potencjalnych partnerów biznesowych i klientów, a także zbudować pożądany wizerunek.
„Na polskim rynku funkcjonuje obecnie wiele firm z branży e-commerce. Za pomocą naszego e-booka chcemy im pokazać w jaki sposób mogą skutecznie wykorzystać swój potencjał komunikacyjny i biznesowy, dzieląc się swoim doświadczeniem, zdobytym podczas realizacji działań m.in. dla Sendit, Listonic czy Omnipack. Zawarliśmy w nim wiele wskazówek, z których mogą skorzystać zarówno podmioty, które do tej pory nie prowadziły działań PR, jak i te, które realizują je już od jakiegoś czasu. W publikacji wskazujemy od czego zacząć PR, jakie formaty można wykorzystać, jak prowadzić media relations, a także jak wybrać odpowiednią agencję. O swoich doświadczeniach w tych obszarach opowiadają również przedstawiciele firm z branży e-commerce. Mamy nadzieję, że nasz e-book pomoże przedsiębiorcom zrozumieć, na czym polega PR, oraz z sukcesem wdrożyć go w swojej firmie” – mówi Katarzyna Dworzyńska, Head of Business w PR Calling.
E-book wzbogacają wypowiedzi przedstawicieli firm i organizacji, których działalność jest związana z branżą e-commerce – znaleźli się wśród nich m.in. Magda Nojszewska – Dyrektor Marketingu i E-commerce w Sendit, Aleksandra Bocian – PR Specjalist i Paulina Wojczyńska – Project Director w Izbie Gospodarki Elektronicznej, Tomek Doksa – Head of Content & PR w Shoper. Publikację uzupełnił również artykuł Krzysztofa Marca, CEO Deva Group, pt. „SEO PR, czyli SERM”. Q współpracy dziennikarzy i PR-owców wypowiadają dziennikarze: Małgorzata Baran, redaktor naczelna PRoto.pl, Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny BRIEF, Adam Sawicki, redaktor prowadzący MamStartup.pl, Wojciech Samborsk, redaktor prowadzący NowyMarketing.pl.
Publikacja jest dostępna do pobrania na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym e-booka.