W tegorocznej edycji Effie Awards gremium jurorskiemu będzie przewodniczyć Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel. W jury znalazło się ponad 170 ekspertów i praktyków z branży marketingu o reklamy.
W 22. edycji konkursu Effie Awards Poland nagrodzone zostaną projekty z „nietypowego” roku 2020. W tym roku utworzono też m.in. nową kategorię, poświęconą komunikacji do młodych – Young Audience.
„Komunikacja marek od dawna wychodzi daleko poza obszar informowania o atrybutach produktów czy usług. To także angażowanie odbiorców, budowanie relacji, przełamywanie schematów i tworzenie niepowtarzalnych narracji. Coraz częściej rola reklamy i marketingu obejmuje także edukację i odpowiadanie na aktualne wyzwania społeczne i ekologiczne. W Polsce i na całym świecie stanęliśmy twarzą w twarz z fundamentalnymi problemami. Jako marketerzy nie tylko mamy wybór. To przede wszystkim nasz obowiązek by reagować i znajdować właściwe rozwiązania, wykorzystując fakt, że konsumenci ufają markom dużo bardziej, niż na przykład politykom. Nasz wpływ na to w jakim społeczeństwie i otoczeniu żyjemy jest ogromny” – komentuje Maciej Herman.
Maciej Herman poza funkcją przewodniczącego jury, będzie także kierował grupą jurorską, która będzie oceniać prace zgłoszone w kategorii Marketing & Business Solutions – która koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing miksu.
W jury zasiadają reprezentanci reklamodawców – prezesi, dyrektorzy marketingu oraz brand managerowie, a także przedstawiciele mediów, agencji komunikacyjnych, pracownicy instytutów badawczych i niezależni eksperci branżowi.
Jury liczy 170 osób, a jurorzy zostali przydzieleni do poszczególnych grup:
Grupa 1. Napoje Alkoholowe; Napoje Bezalkoholowe; Żywność
Przewodniczący: Krzysztof Białkowski, CMO Red Bull
Grupa 2. Leki i Suplementy Diety; Uroda i Pielęgnacja
Przewodniczący: Andrzej Mytych, CMO Yope
Grupa 3. Kultura i Rozrywka, Young Audience
Przewodnicząca: Anna Putts, Brand & Content Director HBO i HBO GO w regionie Europy Centralnej
Grupa 4. Finanse; Business-to-Business
Przewodnicząca: Natalia Załęcka, Head of Marketing Transformation, Deloitte Digital
Grupa 5. Dobra konsumpcyjne; Motoryzacja; Usługi
Przewodniczący: Tomasz Borchowiec, Marketing & Corporate Communications Director Prudential
Grupa 6. Retail/ Kanały Sprzedaży; Commerce
Przewodnicząca: Joanna Czekaj, Managing Director SaleTube
Grupa 7. Long Term Marketing Excellence, Launch/ relaunch
Przewodniczący: Filip Fiedorow, CMO Netto Polska
Grupa 8. Positive change: React& Defend, Smart Budget
Przewodnicząca: Elżbieta Twardowska, CSO Ogilvy
Grupa 9. Positive change: Positive Influence; Non – Profit & Public Service; PR-Led i Employer branding
Przewodnicząca: Anna Koszur, Managing Director, Freundschaft
Grupa 10. Brand Experience; Branded Content
Przewodniczący: Paweł Loedl, Chief Strategy Officer VMLY&R
Pełny skład jury na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.