7 października 2021 roku odbyło się II Forum Marki Miejsca SPECIFICA – ogólnopolska konferencja online, poświęcona aktualnościom ze świata marketingu terytorialnego.
Przewodnim tematem tegorocznej edycji wydarzenia były dobre praktyki z ostatniego roku, czyli czasu pandemii.
Konferencja składała się z dwóch sesji tematycznych, z których każdą kończył panel dyskusyjny ekspertów. Pierwsza cześć spotkania poświęca została turystyce w nowej rzeczywistości i rozpoczęła się od prezentacji badań dotyczących wywołanych przez pandemię COVID-19 zmian w sposobie spędzania przez Polaków wolnego czasu. Jednym z wniosków jest rosnący trend turystyki lokalnej – jak się okazało, odsetek osób przeznaczających więcej czasu na poznawanie swojego miejsca zamieszkania
wzrósł w wyniku pandemii z 18 proc. do 28 proc. w ciągu roku.
Cały raport z badań dostępny jest na stronie konferencji.
Pierwsza sesja uwzględniała także temat zrównoważonej turystyki, o którym mówiono na przykładzie działań Krakowa, z kolei na przykładzie Śląskiego przedstawiono efektywny sposób wspierania regionalnej turystki w czasie pandemii.
W drugiej części wydarzenia omówiono dobre praktyki w marketingu miejsc. Pojawiły się takie wątki jak doświadczenia Suskiego Ośrodka Kultury ze strategią marki w kulturze, potencjał marketingowy i turystyczny Dworca Autobusowego w Kielcach. Słuchacze mogli też zapoznać się z analizą efektywności zwiedzania online.
Na koniec zastanawiano się nad tym, co w przyszłości czeka marki terytorialne.
Nagranie z konferencji można obejrzeć tutaj.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.