15 października 2021 odbyła się gala online Power of Content Marketing Awards. Już po raz trzynasty wręczono nagrody w konkursie za najlepsze strategie oraz działania contentmarketingowe, realizowane zarówno w formie print, jak i digital. W tym roku przyznano grand prix dla ING Bank Śląski. Wyłoniono również dwóch laureatów w kategorii specjalnej – Hub Contentowy. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Content Marketing Polska.
Podczas gali online laureaci odbierali statuetki w 35 kategoriach. W 20 jury nie wyłoniło natomiast zwycięzcy.
Poniżej znajduje się pełna lista laureatów konkursu:
1: CONTENT MARKETING – MOTORYZACJA
Vouge Polska x Skoda: właściciel projektu SKODA, realizacja PHD, ISOBAR
ZŁOTO: za przełamanie barier i wyjście poza dotychczasowy rynek
La Squadra: Właściciel projektu: Ferrari Poland, realizacja: Time4
SREBRO: za konsekwentne budowanie wizerunki marki w grupie docelowej
SKODA – Przejazd na 1 litrze: właściciel projektu SKODA POLSKA, realizacja ISOBAR, PHD
SREBRO: za połączenie benefitów produktu z contentem
2: CONTENT MARKETING – FINANSE I UBEZPIECZENIA
O pracy mówimy wprost i konkretnie!, właściciel projektu Nationale-Nederlanden, realizacja MJCC
ZŁOTO: za autentyzm treści w odpowiedzi na prawdziwe opinie
Konto Jakie Chcę 2021: właściciel projektu Santander Bank Polska, realizacja Studio Digital 1 Chrystian Sasim, Sales&More
SREBRO: za przemyślany dobór liderów opinii
Evolve. Advance. We’ll cheer you on.: właściciel UBS, realizacja MJCC
3: CONTENT MARKETING – ZDROWIE
Kampania społeczno-informacyjna Suchy Poranek; właściciel Ferring Pharmaceuticals Poland, realizacja Valkea
SREBRO: za łatwość mówienia o trudnych sprawach
Ze zdrowiem – magazyn dla pacjentów: właściciel Narodowy Fundusz Zdrowia, realizacja Skivak The Publishers
4: CONTENT MARKETING – PARENTING
Portal parentingowy Akademia Mądrego Dziecka: właściciel HarperCollins Polska, realizacja ContentHouse
SREBRO: atrakcyjny content, odpowiadający na wszystkie etapy lejka zakupowego i długo utrzymujący na stronie
Strategia content marketingowa InnoGIO: właściciel ABC KID – InnoGIO, realizacja Valkea
WYRÓŻNIENIE: za język adekwatny do młodej grupy docelowej
Kampania społeczno-informacyjna Suchy Poranek: właściciel Ferring Pharmaceuticals Poland, realizacja Valkea
5: CONTENT MARKETING – EDUKACJA
Trendbook. Inspiracje są wszędzie. Rozmowy o innowacjach.: właściciel i realizacja Skivak The Publishers
SREBRO: za oddanie przestrzeni do wypowiedzi klientom
30-dniowe Wyzwanie Lekkomównych: właściciel Biuro Mówców Spice, realizacja Cleverhearted Showrunners
WYRÓŻNIENIE: za innowacyjne podejście do zdobywania grupy docelowej
Kreatywny Wrocławnik: właściciel Galeria Dominikańska, realizacja Valkea
Cyfrowe Rewolucje: właściciel mBank, realizacja mBank, Solski Communications, Cube Group
ZŁOTO: za użyteczny i wysokiej jakości content, dobrze dopasowany do zmieniających się potrzeb odbiorców i możliwości rynku
6: CONTENT MARKETING – URODA
Jury nie wyłoniło finalistów.
7: CONTENT MARKETING – FMCG
„Czas na…” – cykl książek kulinarnych: właściciel Jeronimo Martins Polska, realizacja Skivak The Publishers
Magazyn „Czas na…”: właściciel Jeronimo Martins Polska, realizacja Skivak The Publishers
ZŁOTO: za całość projektu „Czas na…” oraz idealne dopasowanie do potrzeb odbiorców, użyteczność i powiązanie z produktem oraz piękną estetykę
Jasmeen – komunikacja w social media: właściciel LEVANT Foods Sp. z o.o., realizacja Skivak The Publishers
8: COTENT MARKETING – MODA
Magazyn Modnie być sobą: właściciel Monnari Trade S.A., realizacja Valkea
SREBRO: za estetykę i bezpośrednie przełożenie na sprzedaż
TRENDBOOK Magnolia Park: właściciel KASAMA INVESTMENTS, realizacja Skivak The Publishers
9: CONTENT MARKETING – BRANŻA BUDOWLANA/HOME&GARDEN
Łączy nas napięcie: właściciel TIM SA, realizacja FFW Communication
ZŁOTO: za doskonałe zaangażowanie trudnej grupy docelowej i wyjście naprzeciw jej potrzebom
10: CONTENT MARKETING – NIERUCHOMOŚCI
Magazyn Oryginalny “Garnizon”: właściciel i realizacja Grupa Inwestycyjna Hossa
SREBRO: za wzmacnianie lokalnej społeczności
Kurs online „Skuteczne sposoby pracy z ofertą – Działanie w czasach społecznej izolacji”: właściciel Portal Nieruchomosci-online.pl, NNV, realizacja NNV
Lighthouse. Magazyn rynku nieruchomości Otodom: właściciel Serwis Otodom, Grupa OLX, realizacja Dotrelations
ZŁOTO: za rewelacyjny design
11: CONTENT MARKETING – ROLNICTWO I POKREWNE
Jury nie wyłoniło finalistów.
12: CONTENT MARKETING – TURYSTYKA
Zakopane. Alternatywny przewodnik: właściciel Nosalowy Park Hotel & SPA, realizacja Valkea
WYRÓŻNIENIE: za ciekawe i przyjazne wobec odbiorców format i treści
Airgate – Kraków Airport Magazine: właściciel Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice, realizacja Skivak The Publishers
13: CONTENT MARKETING – RETAIL
Jury nie wyłoniło finalistów.
14: CONTENT MARKETING – GALERIE HANDLOWE
Magnolia Park – content marketing: właściciel KASAMA INVESTMENTS, realizacja Skivak The Publishers
SREBRO: za probiznesową adaptację wobec dynamicznych zmian oraz wyjście naprzeciw potrzebom najemców
Magazyn The look: właściciel Galeria Mokotów, realizacja Valkea
E-magazyn Bonarka: właściciel NEPI Rockcastle, realizacja Valkea
15: CONTENT MARKETING – KULTURA I NAUKA
Jury nie wyłoniło finalistów.
16: CONTENT MARKETING – KOMUNIKACJA I ŁĄCZNOŚĆ
Jury nie wyłoniło finalistów.
17: CONTENT MARKETING – LOGISTYKA
Jury nie wyłoniło finalistów.
18: CONTENT MARKETING – ENERGETYKA
Kampania marki innogy dedykowana B2B: „Kierunki rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce”: właściciel innogy Polska, realizacja Feno
ZŁOTO: za wzorową realizację celów kampanii
19: CONTENT MARKETING – SPORT
Jury nie wyłoniło finalistów.
20: CONTENT MARKETING – E-COMMERCE
Jury nie wyłoniło finalistów.
Decyzją Jury projekt Cyfrowe Rewolucje/mBank został przeniesiony do kategorii 5: Edukacja.
21: CONTENT MARKETING – PROJEKT NON PROFIT
Jury nie wyłoniło finalistów.
22: CONTENT MARKETING – START-UP
Jury nie wyłoniło finalistów.
23: HUB CONTENTOWY – KATEGORIA SPECJALNA
Poradnik Orange treści oparte o dane kluczem do skutecznego Content Hubu: właściciel Orange Polska, realizacja Bluerank
SREBRO: za kompleksowe i użyteczne treści napędzane danymi
Serwis kulinarny Akademia Smaku Bosch: właściciel BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, realizacja ContentHouse, Insignia, Performance Media
BRĄZ: za realizację celów biznesowych i reakcję na zmianę postaw klientów
Content hub – źródło wiedzy e-marketignowej i e-commerce: właściciel Ideo Force, realizacja Ideo Force
WYRÓŻNIENIE: za działania profesjonalizujące branżę e-marketingową
24: STRATEGIA CONTENT MARKETING DLA KLIENTÓW
Jury nie wyłoniło finalistów.
25: STRATEGIA CONTENT MARKETING DLA PRACOWNIKÓW
Evolve. Advance. We’ll cheer you on: właściciel UBS, realizacja MJCC
WYRÓŻNIENIE: za pokazanie perspektywy rozwoju pracownika w horyzoncie długoterminowym
26: PUBLIKACJA JEDNORAZOWA (RAPORTY, PUBLIKACJE O FIRMIE)
Po prostu ING – Culture Book: właściciel ING Bank Śląski, realizacja AUDE
ZŁOTO: za namacalny dowód, jak ważna jest kultura organizacji
Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2019 – Raport Życia: właściciel ERGO Hestia, realizacja Kombinat
ZŁOTO: za walory artystyczne
Kampania marki innogy dedykowana B2B: „Raport Zielone miasta i gminy”: właściciel innogy Polska, realizacja Feno
WYRÓŻNIENIE: za skuteczność biznesową
Fabryka Pełna Życia: właściciel Fabryka Pełna Życia, realizacja Time4
WYRÓŻNIENIE: za estetykę publikacji
27: MAGAZYN DLA PRACOWNIKÓW, NAKŁAD DO 1 000 EGZ.
Take It Easy: właściciel Circle K Polska, realizacja Skivak The Publishers
SREBRO: za współpracę z pracownikami
ViaColas – magazyn dla pracowników: właściciel Colas Polska, realizacja Skivak The Publishers
Przesył: właściciel Polskie Sieci Elektroenergetyczne, realizacja Time4
28: MAGAZYN DLA PRACOWNIKÓW, NAKŁAD POWYŻEJ 1 000 EGZ.
BAŚKA, magazyn pracowników ING Banku Śląskiego: właściciel ING Bank Śląski, realizacja AUDE
ZŁOTO: za konsekwentny rozwój
Razem w JM: właściciel Jeronimo Martins Polska, realizacja Time4
SREBRO: za pracę nad uspójnieniem kultury organizacji w warunkach rozproszenia
Puls Intercity: właściciel PKP Intercity, realizacja Time4
29: MAGAZYN DLA KLIENTÓW B2C
Magazyn „Czas na…”: właściciel Jeronimo Martins Polska, realizacja Skivak The Publishers
ZŁOTO: za bliskość z konsumentem
Magazyn Oryginalny “Garnizon”: właściciel i realizacja Grupa Inwestycyjna Hossa
SREBRO: za integrację lokalnej społeczności
POLOmagazyn: właściciel POLOmarket, realizacja Skivak The Publishers
BRĄZ: za aspirujący dla odbiorców charakter publikacji
30: MAGAZYN DLA KLIENTÓW B2B
Jury nie wyłoniło finalistów.
31: MAGAZYN ELEKTRONICZNY DLA PRACOWNIKÓW
Świat PZU / e-wydanie: właściciel Grupa PZU, realizacja Time4
WYRÓŻNIENIE: za promowanie pracowników jako ekspertów
32: NEWSLETTER DLA PRACOWNIKÓW
Jury nie wyłoniło finalistów.
33: PORTAL DLA PRACOWNIKÓW
Hochland Cheesemaster: właściciel Hochland Polska, realizacja Chromatique
SREBRO: za odpowiedź na potrzeby pracowników i transparentne przedstawienie procesu wynagradzania
34: APLIKACJA MOBILNA DLA PRACOWNIKÓW
Aplikacja Thank You Cards: właściciel Orbico Group, realizacja Kreatik
WYRÓŻNIENIE: za pracę nad kulturą organizacji i wysiłek włożony w jej digitalizację
35: MAGAZYN ELEKTRONICZNY DLA KLIENTÓW
Magazyn Rynku Nieruchomości „ESTATE”: właściciel Portal Nieruchomosci-online.pl, NNV, realizacja NNV
Magazyn INMAG: właściciel Portal Nieruchomosci-online.pl, NNV, realizacja NNV
E-magazyn Bonarka: właściciel NEPI Rockcastle, realizacja Valkea
WYRÓŻNIENIE: za pracę nad interaktywnością i wykorzystanie możliwości medium
36: NEWSLETTER DLA KLIENTÓW
Forward Thinking: właściciel DHL Global Forwarding, realizacja Time4
WYRÓŻNIENIE: za realizację celów biznesowych dzięki prawidłowemu zastosowaniu formatów
Newsletter dla klientów Nieruchomosci-online.pl: właściciel Portal Nieruchomosci-online.pl, NNV, realizacja NNV
37: PORTAL TEMATYCZNY DLA KLIENTÓW
Społeczność ING, jako przestrzeń wiedzy dla klientów: właściciel ING Bank Śląski, realizacja MOSQI.TO
ZŁOTO: za stworzenie społeczności i jej nieustanne rozbudowywanie i angażowanie
38: APLIKACJA MOBILNA DLA KLIENTÓW
Jury nie wyłoniło finalistów.
39: KOMUNIKACJA VR/AR
Augmented Reality w kampanii Converse City Forest: właściciel Converse/Orbico, realizacja na_ty
ZŁOTO: za kreatywną, wykorzystującą trendy estetyczne i technologiczne realizację, wzmacniającą odbiór w grupie docelowej
40: KAMPANIA SOCIAL MEDIOWA JAKO AUTONOMICZNY PROJEKT
Jury nie wyłoniło finalistów.
41: KORPORACYJNA KOMUNIKACJA VIDEO
Jury nie wyłoniło finalistów.
42: MARKETINGOWA KOMUNIKACJA VIDEO
SKODA – Przejazd na 1 litrze: właściciel SKODA POLSKA, realizacja ISOBAR, PHD
ZŁOTO: za efektywny storytelling i niestandardowe wykorzystanie formatu video
Vouge Polska x Skoda: właściciel SKODA, realizacja PHD, ISOBAR
ZŁOTO: za kreatywny ruch strategiczny, wykorzystujący możliwości formatu video w komunikacji
Porozmawiajmy o pieniądzach: właściciel ING Bank Śląski, realizacja GONG
43: KOMUNIKACJA VIDEO DLA PRACOWNIKÓW
Aktywna przerwa w ING: właściciel i realizacja ING Bank Śląski
ZŁOTO: za zaangażowanie pracowników i adaptację do ograniczeń pandemicznych
44: INFOGRAFIKA JAKO NARZĘDZIE KOMUNIKACJI
Infografiki na Społeczności ING w ważnych społecznie tematach: właściciel ING Bank Śląski, realizacja MOSQI.TO
ZŁOTO: za doskonałe użycie infografiki jako narzędzia komunikacji
Personalizowane wkładki do kalendarza dla pracowników Philip Morris Polska: właściciel Philip Morris Polska, realizacja Time4
WYRÓŻNIENIE: za innowacyjny sposób dystrybucji
45: PUBLIKACJA DLA PRACOWNIKÓW – CZŁOWIEK – ARTYKUŁY O LUDZIACH W FIRMACH
Jury nie wyłoniło finalistów.
46: PUBLIKACJA DLA PRACOWNIKÓW – FIRMA – ARTYKUŁY O FIRMIE/PRODUKCIE/USŁUDZE
Jury nie wyłoniło finalistów.
KAT. 47: PUBLIKACJA DLA PRACOWNIKÓW – WYDARZENIE – RELACJE Z FIRMOWYCH EVENTÓW
„Od Kuchni” – Pracownicy ING wspólne gotują on-line: właściciel i realizacja ING Bank Śląski
ZŁOTO: za dopracowany, angażujący i przemyślany projekt
48: PUBLIKACJA DLA KLIENTÓW: FIRMA – ARTYKUŁY O FIRMIE
Jury nie wyłoniło finalistów.
49: PUBLIKACJA DLA KLIENTÓW: MARKA – ARTYKUŁY WSPIERAJĄCE MARKĘ
Jury nie wyłoniło finalistów.
50: PUBLIKACJA (ARTYKUŁ) PROMUJĄCA LUB EDUKUJĄCA O CONTENT MARKETINGU
Jury nie wyłoniło finalistów.
51: PODCAST / AUDIOBOOK DLA KLIENTÓW
Audiokonferencja Lekkomówni: właściciel Biuro Mówców Spice, realizacja Cleverhearted Showrunners
ZŁOTO: za unikalne wykorzystanie formatu i efektywność biznesową
Mamy na to Slajd – pierwszy polski podcast o strategii marketingowej: właściciel i realizacja GoldenSubmarine
ZŁOTO: za innowacyjne budowanie eksperckości
Porozmawiajmy o pieniądzach: właściciel ING Bank Śląski, realizacja GONG
SREBRO: za lekkie podejście do tematu i efektywną komunikację
Podcast HiTalks!: właściciel i realizacja HICRON
BRĄZ: za wykorzystanie podcastu jako kanału sprzedaży
52: KSIĄŻKA JAKO NARZĘDZIE MARKETINGOWE
SUPLINDEX – Katalog Suplementów Diety: właściciel Grupa Neuca, realizacja Aliant
ZŁOTO: za podjęcie ogromnego wyzwania oraz dotarcie do klienta na każdym etapie procesu sprzedaży
„Czas na…” – cykl książek kulinarnych: właściciel Jeronimo Martins Polska, realizacja Skivak The Publishers
SREBRO: za użyteczną i codzienną inspirację
„Jak Tymek został detektywem”: właściciel Ferring Pharmaceuticals Poland, realizacja Valkea
WYRÓŻNIENIE: za podjęcie trudnego tematu i wykorzystanie dwóch formatów
53: PROJEKT KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ (PROJEKT WYKORZYSTUJĄCY KILKA KANAŁÓW KOMUNIKACJI Z ODRĘBNĄ STRATEGIĄ)
W kontakcie – komunikacja wewnętrzna na czas COVID: właściciel i realizacja ING Bank Śląski
ZŁOTO: za kompleksowe podejście do komunikacji wewnętrznej, angażującej wszystkie szczeble pracowników
Kampania employer brandingowa dla pracowników PMI w Polsce #MAKE HISTORY: właściciel Philip Morris, realizacja Time4
SREBRO: za wielowymiarowe wsparcie transformacji kulturowej
54: PROJEKT CSR (PROJEKT WYKORZYSTUJĄCY KILKA KANAŁÓW KOMUNIKACJI Z ODRĘBNĄ STRATEGIĄ)
Jury nie wyłoniło finalistów.
55: PROJEKT CONTENT MARKETINGOWY DLA PRACOWNIKÓW: PROJEKT WYKORZYSTUJĄCY KILKA KANAŁÓW KOMUNIKACJI
Złoty Kalendarz GoldenSubmarine: właściciel i realizacja GoldenSubmarine
ZŁOTO: za budowanie marki osobistej pracowników i stworzenie przestrzeni na kreatywny wyraz
Do Your Thing: właściciel i realizacja ING Bank Śląski
WYRÓŻNIENIE: za kreatywną adaptację kampanii marketingowej wewnątrz organizacji
GRAND PRIX 2021
ING Bank Śląski
za bycie trendsetterem technologii, formatów i contentu
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu.