sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRusza III edycja badania marketingowych kompetencji przyszłości

Rusza III edycja badania marketingowych kompetencji przyszłości

Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej rozpoczęła trzecią edycję badania kompetencji przyszłości. Ankieta będzie aktywna do 19 kwietnia 2022 roku.

Badanie ma pokazać, jak zmieniały się potrzeby kompetencyjne w sektorze w ostatnich dwóch latach, a także – jakie umiejętności są potrzebne w sektorze komunikacji marketingowej. Jak wyjaśniają organizatorzy, cykl badań obejmował „najbardziej newralgiczne momenty: początek pandemii, lockdown, przeniesienie życia do świata wirtualnego i wreszcie nową rzeczywistość, która wciąż ewoluuje”. Planowane jest oorównanie wyników wszystkich edycji badań.

Pierwsze badanie pokazało braki kompetencyjne i potrzebę ich uzupełnienia w obszarach „szczególnie ważnych z punktu widzenia stabilności biznesowej (strategiczne myślenie i umiejętność podejmowania właściwych decyzji, a także kreatywność, innowacyjność, zwinność i elastyczność w działaniu oraz rozwój technologii i digitalizacja procesów) oraz efektywnego radzenia sobie ze skutkami kryzysu teraz i w przyszłości, zarówno od strony pracodawcy, jak i pracownika na rynku pracy”. Z kolei w 2021 roku uwagę zwróciło największe zapotrzebowanie na przeszkolenie pracowników w obszarach marketingu internetowego, zarządzania projektami, komunikacji marketingowej oraz kreatywności.

Ankietę wypełnić mogą zarówno pracodawcy, jak i pracownicy sektora komunikacji marketingowej.

Orgranizatorzy badania przypominają, że sektor komunikacji marketingowej definiowany jest w oparciu o Polską Klasyfikację Działalności Gospodarczej z uwzględnieniem następujących kodów: PKD J58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania; PKD J59 – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych; PKD J60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych; PKD M.73.1 – Reklama.

Ankietę można znaleźć na stronie. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj