5 czerwca 2023 roku Forum Odpowiedzialnego Biznesu rozpoczęło pilotaż suplementu badania Diversity IN Check dla branży kreatywnej. Zainteresowane organizacje mogą zgłaszać się i wziąć udział w badaniu do 21 lipca!
Diversity IN Check Creative to narzędzie umożliwiające zbadanie poziomu dojrzałości firm z sektora kreatywnego. Branża ta ma szczególną rolę w kwestii budowania włączających społeczeństw, bo tworzy narrację o otaczającym nas świecie.
„Pomysł na stworzenie narzędzia skierowanego właśnie do sektora kreatywnego zrodził się z przekonania, że potrzebne są lepsze opowieści nie tylko o środowisku, o czym pisze profesor Marcin Napiórkowski, ale też o różnorodności i włączaniu. Takie, które będą wspierały otwarte i włączające społeczeństwa” – podkreśla Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. „Media oraz agencje reklamowe, PR-owe, komunikacyjne, zazwyczaj reprezentujące małe i średnie firmy, oprócz tego, że tworzą miejsca pracy, co równie ważne, tworzą opowieści o świecie, narracje, które każdego dnia docierają do setek tysięcy odbiorców. To te narracje w dużej mierze kształtują publiczną rozmowę o DEI – mogą wspierać różnorodność lub umacniać stereotypy i nieświadome przekonania” – dodaje.
Dzięki prowadzonemu pilotażowi badania wypracowane zostanie narzędzie, które pomoże przy weryfikacji działań firm z branży kreatywnej z zakresu DEI (z ang. diversity, equity, inclusion) w branży kreatywnej zarówno w kontekście miejsca pracy, jak i w tworzonych przez nią usług i produktów (narracji obecnych w przestrzeni publicznej).
Wnioski z przeprowadzonego pilotażu przełożą się także na wypracowanie rekomendacji dla branży kreatywnej i marek w zakresie tworzenia narracji i kreowania treści w mediach i przestrzeni publicznej. Wyniki mają być także wskazówką dla biznesu, który korzysta z usług branży kreatywnej. „Firmy, podejmujące współpracę z branżą kreatywną, będą mogły otrzymać wiarygodne informacje na temat poziomu dojrzałości swoich partnerów biznesowych/dostawców w zakresie DEI” – przekazują twórcy projektu.
W badaniu mogą wziąć udział: agencje PR, agencje reklamowe, agencje eventowe, wydawcy gazet/czasopism, wydawcy/producenci programów/filmów/nagrań telewizyjnych/radiowych/video, organizacje prowadzące portale internetowe, wydawcy/producenci gier komputerowych oraz inne organizacje zajmujące się tworzeniem narracji obecnych w przestrzeni publicznej.
Zgłoszenia do udziału w projekcie oraz wypełnienie kwestionariusza możliwe jest do 21 lipca 2023 roku.
ZGŁOSZENIA MOŻNA DOKONAĆ TUTAJ
Udział w pilotażu badania dla wszystkich organizacji z branży kreatywnej jest bezpłatny. 20 pierwszych organizacji, które ukończą realizację badania, otrzyma bezpłatnie indywidualny raport podsumowujący uzyskane wyniki.
Więcej informacji można znaleźć na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym projektu.