niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRusza pilotażowe badanie Diversity IN Check w branży kreatywnej!

Rusza pilotażowe badanie Diversity IN Check w branży kreatywnej!

5 czerwca 2023 roku Forum Odpowiedzialnego Biznesu rozpoczęło pilotaż suplementu badania Diversity IN Check dla branży kreatywnej. Zainteresowane organizacje mogą zgłaszać się i wziąć udział w badaniu do 21 lipca!

Diversity IN Check Creative to narzędzie umożliwiające zbadanie poziomu dojrzałości firm z sektora kreatywnego. Branża ta ma szczególną rolę w kwestii budowania włączających społeczeństw, bo tworzy narrację o otaczającym nas świecie.

„Pomysł na stworzenie narzędzia skierowanego właśnie do sektora kreatywnego zrodził się z przekonania, że potrzebne są lepsze opowieści nie tylko o środowisku, o czym pisze profesor Marcin Napiórkowski, ale też o różnorodności i włączaniu. Takie, które będą wspierały otwarte i włączające społeczeństwa” – podkreśla Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. „Media oraz agencje reklamowe, PR-owe, komunikacyjne, zazwyczaj reprezentujące małe i średnie firmy, oprócz tego, że tworzą miejsca pracy, co równie ważne, tworzą opowieści o świecie, narracje, które każdego dnia docierają do setek tysięcy odbiorców. To te narracje w dużej mierze kształtują publiczną rozmowę o DEI – mogą wspierać różnorodność lub umacniać stereotypy i nieświadome przekonania” – dodaje.

Dzięki prowadzonemu pilotażowi badania wypracowane zostanie narzędzie, które pomoże przy weryfikacji działań firm z branży kreatywnej z zakresu DEI (z ang. diversity, equity, inclusion) w branży kreatywnej zarówno w kontekście miejsca pracy, jak i w tworzonych przez nią usług i produktów (narracji obecnych w przestrzeni publicznej).

Wnioski z przeprowadzonego pilotażu przełożą się także na wypracowanie rekomendacji dla branży kreatywnej i marek w zakresie tworzenia narracji i kreowania treści w mediach i przestrzeni publicznej. Wyniki mają być także wskazówką dla biznesu, który korzysta z usług branży kreatywnej. „Firmy, podejmujące współpracę z branżą kreatywną, będą mogły otrzymać wiarygodne informacje na temat poziomu dojrzałości swoich partnerów biznesowych/dostawców w zakresie DEI” – przekazują twórcy projektu.

W badaniu mogą wziąć udział: agencje PR, agencje reklamowe, agencje eventowe, wydawcy gazet/czasopism, wydawcy/producenci programów/filmów/nagrań telewizyjnych/radiowych/video, organizacje prowadzące portale internetowe, wydawcy/producenci gier komputerowych oraz inne organizacje zajmujące się tworzeniem narracji obecnych w przestrzeni publicznej.

Zgłoszenia do udziału w projekcie oraz wypełnienie kwestionariusza możliwe jest do 21 lipca 2023 roku.

ZGŁOSZENIA MOŻNA DOKONAĆ TUTAJ

Udział w pilotażu badania dla wszystkich organizacji z branży kreatywnej jest bezpłatny. 20 pierwszych organizacji, które ukończą realizację badania, otrzyma bezpłatnie indywidualny raport podsumowujący uzyskane wyniki.

Więcej informacji można znaleźć na stronie.

PRoto.pl jest patronem medialnym projektu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj