Ogłoszono tegoroczne nominacje do Effie Awards Poland. W konkursie nagradzane są najbardziej efektywne kampanie i działania marketingowe. W pierwszych dniach października 2023 roku podano listę nominowanych kampanii i działań. Do walki nagrody wytypowano 103 projekty.
Uczestnicy tej edycji mogli zgłaszać projekty w ramach 30 kategorii: 12 industry oraz 18 specjalnych. Organizatorzy konkursu przeanalizowali zmiany na rynku komunikacji marketingowej, co poskutkowało redefinicją i uporządkowaniem kategorii w ramach istniejących zbiorów, a także utworzeniem nowej kategorii – Governance (zgodnej z podziałem ESG).
Pracami jurorów – ponad 200 ekspertek i ekspertów z branży marketingu i reklamy, podzielonych na 14 grup – kierowała w tym roku Magdalena Kotlarczyk, szefowa polskiego oddziału Google.
W 24. edycji konkursu wśród agencji najwięcej nominacji otrzymały DDB Warszawa (12), Ogilvy (7), oraz Gong i Publicis Worldwide (po 6).
Wśród agencji mediowych na czele nominowanych znaleźli się Starcom (15), EssenceMediacom i OMD (po 9), Mediahub i Wavemaker (po 8).
Z kolei spośród reklamodawców najwięcej nominacji otrzymali McDonald’s (6) oraz ING Bank Śląski (5), zaraz za nimi uplasowali się Allegro, Bank BNP Paribas oraz P&G (po 4).
Zwycięzcy Effie Awards 2023 zostaną ogłoszeni podczas gali, która odbędzie się 7 listopada 2023 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
Więcej informacji można znaleźć na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.