poniedziałek, 30 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZłote Spinacze 2023 rozdane! Wręczono 97 nagród, 3 agencje z Tytanowymi Spinaczami

Złote Spinacze 2023 rozdane! Wręczono 97 nagród, 3 agencje z Tytanowymi Spinaczami

W 21. edycji konkursu Złote Spinacze przyznano w sumie 97 nagród: 28 złotych i 36 srebrnych statuetek oraz 33 brązy. Tytuł „Najlepszego w konkursie” w Złotych Spinaczach 2023 trafił do trzech agencji, które odebraly Tytanowe Spinacze.

Wyniki konkursu organizowanego przez Związek Firm PR ogłoszono 8 grudnia 2023 roku, podczas uroczystej gali, którą poprowadziła dziennikarka Gabi Drzewiecka.

Zwycięzców, a wcześniej nominowanych wytypowało Jury, liczące ponad 100 osób: przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce oraz autorytety środowiska akademickiego.

Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich byli: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska) oraz Grzegorz Szczepański (Hill & Knowlton). Pracom całego jury przewodniczyła Marta Jóźwiak z Google.

Zwycięskie projekty wybrano spośród 482 zgłoszeń. 108 projektów otrzymało w tym roku nominacje do nagrody.

Po raz pierwszy w historii konkursu pierwsze miejsce zajęły ex aequo trzy firmy. Tytanowe Spinacze oraz tytuły „Najlepszego w konkursie” zdobyły agencje 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazło się Linkleaders, a na trzecim – Big Picture.

Po raz kolejny przyznana została także Nagroda Redakcji RP.pl. W tym roku zdobył ją projekt „Wystarczy słowo, by zacząć zmianę” autorstwa Point of View oraz BNP Paribas Bank Polska. Ta kampania otrzymała też złoto w kategorii Research & Insight, której partnerem był Instytut Monitorowania Mediów.

Poniżej przedstawiamy listę wszystkich nagrodzonych projektów:

Kategorie główne:

PR korporacyjny

ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate

BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company

• PR produktu

SREBRO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

BRĄZ
Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub

BRĄZ
Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą  / Carrefour Polska, Publicis Consultants

• Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO
Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor

SREBRO
Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / PRCN Procontent

BRĄZ
Fest Issue / Pan Pikto, Going.

• Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP

SREBRO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki

BRĄZ
Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / PRCN Procontent

• Kampania społeczna

ZŁOTO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

SREBRO
KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak’n’Roll

BRĄZ
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

• PR pro bono

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

SREBRO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

• Employee experience i komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO
FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC

SREBRO
Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing

BRĄZ
BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age

• Event komercyjny

ZŁOTO
25. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie

SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

BRĄZ
Finał Predator Games 2023 / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

• Event społeczny

ZŁOTO
„Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds

BRĄZ
Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360

BRĄZ
Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency

• Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO
Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska

SREBRO
„5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska

• ESG, Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO
Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar, McDonald’s Polska

SREBRO
Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR

BRĄZ
Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

• PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO
W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits

SREBRO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

BRĄZ
Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom

• Social media

ZŁOTO
#zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That

SREBRO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

SREBRO
Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group

• Business-to-Business PR

ZŁOTO
Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska

SREBRO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak

BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina

• PR finansowy i relacje inwestorskie

BRĄZ
Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication

BRĄZ
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

BRĄZ
Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics

• Media Relations

ZŁOTO
9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl

SREBRO
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD

BRĄZ
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti

BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina

• Employer Branding

ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie

SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD 🙂 / ING Bank Śląski

BRĄZ
Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)

• Content marketing – branded content

ZŁOTO
Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide

SREBRO
Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska

BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

• Custom Publishing

ZŁOTO
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

BRĄZ
Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl

BRĄZ
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites

• Walka z dezinformacją

ZŁOTO
Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

BRĄZ
Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

BRĄZ
Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication

 

Kategorie sektorowe:

• Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

SREBRO
Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication

BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

• Finanse

ZŁOTO
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

SREBRO
Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX

SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD 🙂 / ING Bank Śląski

SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong

• Sektor spożywczy

SREBRO
Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub

BRĄZ
Kerfuś – fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants

BRĄZ
Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl

• Moda i styl życia

SREBRO
Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse

SREBRO
Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol

• Kultura i media

ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

BRĄZ
KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ – KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska

BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

• Medycyna i zdrowie

ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP

SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

BRĄZ
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD

Sport, turystyka i rekreacja

SREBRO
SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie

SREBRO
XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex

SREBRO
Matura z WF / Przestrzeń

• Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie

SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate

BRĄZ
VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland, Super Super Studio

• Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak

SREBRO
#rePETujemy – butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA

BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company

• Motoryzacja i transport

ZŁOTO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki

SREBRO
Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska

SREBRO
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti

• NGO i sektor publiczny

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa  / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

SREBRO
To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative

SREBRO
Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD

 

Kategorie specjalne:

• Kreatywność

ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

Efektywność

ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

• Research&Insight

ZŁOTO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

• Nagroda redakcji RP.pl

Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View oraz BNP Paribas Bank Polska

• Tytanowe Spinacze

24/7Communication

38 Content Communication

MSL

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj