Krzysztof Garski na łamach magazynu Manager Magazin zastanawia się nad sposobem na wypracowanie wizerunku szefa doskonałego.
W artykule autor próbuje dociec, jak szefowie powinni tworzyć wizerunek profesjonalnego i skutecznego managera. Dariusz Baran, prezes Atos Origin, uważa, że firmy bardzo często oceniane są przez pryzmat ich szefów „nawet najbardziej znana zachodnia korporacja nie zdobędzie miejsca na lokalnym rynku, jeśli nie reprezentuje jej wyrazisty i ceniony przez niego menedżer”. Istotne są kompetencje, dotychczasowe sukcesy zawodowe i wiarygodność. Dariusz Baran uważa również, że warto wykorzystać swoje osobiste cechy. Eryk Mistewicz dodaje, że dobry manager nie powinien zapominać o znaczeniu pozostałych pracowników.
Budowanie image’u skutecznego prezesa jest długotrwałe i żmudne. Według Adama Sanockiego z agencji ComPress, skuteczny PR to taki, który podkreśla nie tylko twarde, ale także „miękkie” cechy prezesa. Dla wielu managerów trudnością są relacje z mediami. Dlatego warto brać udział w kursach i szkoleniach medialnych, które pomogą szefom w codziennej pracy – podkreśla autor.
W artykule znajdujemy także kilka porad świadomego tworzenia wizerunku autorstwa Eryka Mistewicza. (kk)