Anna M. Wróbel na łamach Gazety Samorządu i Administracji doradza, jak komunikować się w sytuacji kryzysowej.
W artykule możemy przeczytać, że do kryzysu trzeba się odpowiednio przygotować, wyćwiczyć sposób działania i formę komunikacji. Poza tym autorka podkreśla, że w sytuacji kryzysowej to właśnie jakość komunikacji decyduje o naszej reputacji. Wróbel informuje, jaki powinien być przepis na dobry komunikat. Zaznacza, że „efektywny PR w kryzysie to praca zespołowa opierająca się na podziale obowiązków” i dodaje, że niezwykle ważny jest skład sztabu kryzysowego oraz jego działanie.
Autorka wymienia także ogólne zasady dotyczące wystąpień publicznych oraz podkreśla wagę działań zmierzających do ustalenia przyczyn kryzysu. Instruuje ona również, w jaki sposób postępować z mediami oraz jak skutecznie przygotować plan udzielanej im wypowiedzi. (mk)