Po badaniach na temat skojarzeń dotyczących polskich miast przeprowadzonych przez IMAS International z Wrocławia Małgorzata Domagała zastanawia się na łamach Gazety Wyborczej Lublin nad tym, co respondenci myślą o Lublinie.
Badani kojarzą miasto głównie z uczelniami wyższymi, takimi jak KUL, a drugim najczęściej rozpoznawanym znakiem miasta jest… samochód dostawczy marki Lublin. Miasto kojarzone jest także z nieistniejącą drużyną piłkarską Zagłębie Lublin, która mylona jest z zespołem z dolnośląskiego Lubina.
Autorka zauważa, że wyniki nie są zadowalające, szczególnie, dlatego że miasto słabo jest kojarzone z wydarzeniami historycznymi. Michał Krawczyk, szef biura marketingu miasta podkreśla, że na efekty działań promocyjnych trzeba czekać i wyraża nadzieje, że miasto za rok wypadnie lepiej w badaniach dzięki już przedsięwziętym krokom promocyjnym. (mk)