Rafał Czechowski, dyrektor zarządzający Imago PR zastanawia się na łamach miesięcznika Home&Market nad ponownie nagłośnionym konfliktem między dziennikarzami i PR-owcami.
Autor uważa, że obie grupy zawodowe barwnie ilustrują potknięcia i niedociągnięcia warsztatowe we wzajemnych stosunkach. Ostatnio ich relacje charakteryzuje także agresja i brak kultury. Właśnie kulturę komunikacji Czechowski uważa za główną oś prowadzonej dyskusji. Przytacza przykład wulgarnego maila, który otrzymał od dziennikarki jeden z PR-owców, a następnie powiedział o tym w branży. Wywołało to kolejną dyskusję o tym, „co niepożądane na styku środowisk”- pisze autor.
Uznaje on, że wiele elementów tej sytuacji jest dobrze znanych i było to już wielokrotnie komentowane. Za oryginalny uważa jednak pretekst. „Ordynarny e-mail sprowadził rozmowę o stosunkach PR-owców z dziennikarzami do poziomu, który za chwilę uzasadni podjęcie tematu przez tabloidy”- podkreśla Czechowski. W felietonie autor porusza także sprawę transferów z branży PR, do świata mediów i odwrotnie. (mk)