„Odpowiedzialny biznes już dawno przestał być jedynie działalnością promocyjną firmy”, przekonuje na łamach Gazety Prawnej Michał Dżoga z firmy doradczej Deloitte. CSR jako współczesna filozofia prowadzenia biznesu to obecnie długoterminowa inwestycja w podniesienie wartości organizacji, argumentuje autor.
Zdaniem eksperta, wielu inwestorów giełdowych chętniej zaufa firmom ze strategią opartą na systemie wartości, preferujących zrównoważony rozwój, niż ryzykowne inwestycje. Dane przytaczane przez Dżoga, dowodzą, że amerykańskie korporacje będące liderami społecznej odpowiedzialności mają o 25 proc. lepsze wyniki giełdowe od innych spółek.
Niestety przez wiele firm korzyści, jakie mogą przynieść działania CRS-owe są postrzegane z pewnym dystansem. Warto jednak pamiętać, że prospołeczne praktyki mogą mieć bezpośredni wpływ na obniżenie ryzyka prawnego, operacyjnego i rynkowego, przekonuje Dżoga. (ał)