Na portalu Brief.pl pojawił się artykuł Joanny Sopyło na temat rynku reklamy i PR w Rumunii. Jak podaje autorka Rumunia jest na etapie rozwoju na jakim Polska była 10 lat temu.
Sopyło stwierdza, że wizerunek Rumunii opiera się na stereotypach związanych z Cyganami i powszechną biedą. Natomiast Paweł Kowalewski, prezes IAA w Polsce, przekonuje, że „Rumunia napotyka na problemy typowe dla młodego rynku”. Dodaje również, że głównym problemem na tamtejszym rynku jest brak ludzi wykształconych w kierunku reklamy. Rumuni mają także problemy strategiczne i związane z planowaniem.
Autorka podaje, że branża PR rozwija się tam w bardzo szybkim tempie. Podkreśla, że potencjał tego kraju dostrzegają polskie firmy i agencje PR, które inwestują tam swoje pieniądze. „Rumuński rynek usług PR stoi na bardzo przyzwoitym poziomie. Warte podkreślenia są międzynarodowe nagrody, które zdobywają specjaliści ds. PR z tego kraju”, dodaje Anna Sanowska dyrektor ds. PR w IMM.(mk)