Stołeczny portal Gazety Wyborczej opisał wielkie zainteresowanie klientów nowym iPhonem, które okazało się…chwytem reklamowym. Jak przyznają dziennikarze, po ich publikacji „forum Gazety zasypały posty z informacją, że kolejkowicze są podstawieni, a cała akcja to tylko chwyt marketingowy”.
Portal cytuje też za Życiem Warszawy wypowiedź Wojciecha Jabczyńskiego z Orange, pod której to salonem stał wczoraj fikcyjny „ogonek”: „Kolejki to element naszych działań marketingowych. Chcemy jeszcze bardziej zwrócić uwagę na premierę tego urządzenia”.
Dziennikarze opisują starannie dopracowany wygląd kolejkowiczów: „Wystylizowani od trampek po irokeza na głowie, pasują jak ulał do stereotypu »gadżeciarza«. Siedzą na ziemi, czytają kolorowe pisma i podśmiewują się z dziennikarzy”. W artykule można przeczytać też, że „Podszywanie to popularna strategia PR-u, głównie w Internecie”. (psp)