W TV Biznes pojawił się reportaż Agaty Torańskiej na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. W materiale autorka wyjaśnia, w jakich obszarach CSR może okazać się niezwykle pomocny i na co firmy najchętniej przekazują swoje pieniądze. Podkreśla, że samorządy i organizacje pozarządowe często korzystają z zaplecza finansowego dużych przedsiębiorstw, a w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej normą jest weryfikacja działań korporacji przez lokalne organizacje pożytku publicznego.
Autorka tłumaczy, że przedstawiciele firm zaznaczają, że działania tego typu nie są bezinteresowne, ale służą poprawie wizerunku firmy, by w efekcie zwiększyć jej dochody. Tomasz Gasiński, dyrektor Der Norske Veritas, Polska zauważa, że „dojrzała strategia CSR spina zarówno interesy społeczności lokalnych, środowiska, jak również właścicieli. Torańska zauważa, że nie przekonuje to specjalistów z branży PR, którzy twierdzą, że w Polsce podejście do CSR jest niedojrzałe, a społeczna odpowiedzialność biznesu kojarzona jest głównie z autopromocją. Sebastian Włodarski z First PR uważa, że CSR powinien być częścią strategii zarządzania firmą. Stwierdza, że jest on „czymś, co jest oczywistym elementem działalności komunikacyjnej i relacji z otoczeniem. Natomiast w Polsce trochę to jest tak, że CSR się robi, żeby pokazać, jaką się jest dobrą firmą, ile dobrego się robi”. (mk)