W Gazecie Bankowej ukazał się artykuł Tomasza Borkowskiego na temat działalności banków w Internecie i tego, że sieć staje się ich podstawowym kanałem aktywizacji klientów i dystrybucji usług. Autor zauważa, że niektórzy dopatrują się w takich działaniach nowego trendu w bankowym PR.
Jak czytamy w artykule coraz więcej banków wyznacza ze swoich działów PR osoby odpowiedzialne za komunikację internetową. Zajmują się one m.in.: identyfikacją potrzeb klientów, opracowaniem pomiaru satysfakcji klientów, stałym pozyskiwaniem partnerów serwisów społecznościowych czy aktywnym moderowaniem opinii i sprawdzaniem nurtów oraz oczekiwań odnośnie bankowości internetowej.
Komunikacja marketingowa i PR-owska jest konieczna, by klienci wiedzieli, że banki są nowoczesne, mobilne i szybko dostosowują się do realiów i wymagań klienta. W związku z dużą konkurencją banki prześcigają się w propozycjach dla klienta. Monika Nowaczewska, dyrektor marketingu w Inteligo zauważa, że „istotą zdobywania przewag konkurencyjnych jest też umiejętne wykorzystanie narzędzi do prowadzenia tej walki”. Dodaje, że popularność Internetu i panujące w nim trendy spełniają ważną rolę w walce o klienta, w związku z czym naturalne jest dążenie do wykorzystania Internetu, także w działaniach PR. (mk)