Dziennik.pl a zanim Wiadomości TVP1 informują o inicjatywie Narodowego Banku Polskiego. Bank centralny chce w niecodzienny sposób uczyć Polaków odpowiedzialnie zarządzać swoimi pieniędzmi, czytamy w Dzienniku. Taka praktyka przez znawców marketingu nazywana jest „idea placement”, informuje dziennikarka Wiadomości.
Od początku jesieni NBP patronuje popularnym serialom TVP, w tym Plebanii. Do końca roku w scenariusz każdego odcinka wpleciono sytuacje, z których widz może dowiedzieć się, jak założyć konto bankowe i dlaczego warto trzymać pieniądze w bankach, a nie w skarpecie, czytamy w Dzienniku.pl. Co ciekawe, inicjatywa NBP nie jest reakcją na obecne zawirowania w gospodarce. Została ona zaplanowana znacznie wcześniej, a zbieżność z sytuacją ekonomiczną jest przypadkowa, przekonują przedstawiciela biura prasowego banku centralnego.
Każdy odcinek serialu, w którym bank występuje jako instytucja dotująca serial, kosztuje NBP 30,5 tys złotych, informują za PR-owcami banku centralnego dziennikarki Dziennika.pl.(ał)