Na portalu Gazeta.pl znalazł się przedruk artykułu z magazynu Kariera, który w całości poświęcony jest opisowi zawodu PR-owca. Zdaniem wypowiadającego się w tekście Piotra Tymochowicza: „Potrzeba kształcenia specjalistów od wizerunku jest równie ważna jak potrzeba szkolenia kolejnych informatyków”. Pogląd ten podziela cytowany w artykule Piotr Lignar, który uważa, że zapotrzebowanie na PR-owców rośnie. W tekście czytamy, że początkujący PR-owiec nie ma zbyt wielu szans na zatrudnienie, dlatego już na studiach powinien szukać możliwości praktykowania przyszłego zawodu. Jako kuszące przedstawiane są zarobki PR-owców – od 8 do 20 tys. brutto w korporacji.
Według specjalistów, z którymi rozmawiał autor tekstu, w Polsce trudno jest o solidne wykształcenie przyszłego pracownika public relations. Dr Jacek Trębecki, wykładowca akademicki, podkreśla jednak, że w kształceniu główny nacisk powinno się kłaść na praktyki. Oprócz wykształcenia potrzebne są także szczególne umiejętności – dobrze być komunikatywnym, otwartym i kreatywnym – dodają specjaliści. (kk)