poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak założyć agencję PR

Jak założyć agencję PR

W programie „Firma” dziennikarz TVN24 Roman Młodkowski pytał PR-owców, co zrobić, aby założyć agencję public relations i z sukcesem ją prowadzić.

To świetny biznes, przekonuje dziennikarz i wymienia, dlaczego. Po pierwsze, wydaje się, że na start nie potrzeba dużych inwestycji – „sprzedajemy to, co mamy w głowie”, mówi Młodkowski. Jednak Piotr Czarnowski z First PR przekonuje, że aby założyć agencję potrzebny jest budżet w wysokości 50-60 tys. euro, który pokryje pierwsze koszty. Miesięczne koszty prowadzenia agencji – według przytaczanych przez dziennikarza szacunków – to około 23 tys. złotych. Samo zatrudnienie pracowników, zgodnie z cytowanymi badaniami PRoto.pl, waha się od kilku do kilkunastu tysięcy.

Z programu wynika, że w agencję PR-owską opłaca się zainwestować także dlatego, że rynek usług PR przez ostatnie lata szybko się rozwinął, jednak cały czas nie jest nasycony. W Polsce działa około 3,5 tys. firm związanych z kreowaniem wizerunku, z czego około 300 agencji PR-owskich. Tylko 10 proc. z nich należy do czołówki rodzimej branży, relacjonuje autor programu. Co ciekawe – dodaje Piotr Czarnowski – w Polsce dominują małe, 2-3 osobowe firmy PR-owskie. Są to głównie firmy rodzime, uzupełnia Sebastian Łuczak z ZFPR. Do niedawna dużym międzynarodowym agencjom nie opłacało się wchodzić na nasz rynek, co dało szansę na rozwój mniejszym lokalnym graczom, mówi Łuczak. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj